Komerční prezentace Aktual.: 7.10.2024 14:39

Praha – Podíl Čechů, kteří ušetří měsíčně více než 5000 Kč, stoupl letos na 27 procent. V roce 2018 to bylo 19 procent. Větší částky se daří častěji ušetřit lidem s vyšším vzděláním a příjmem, a také mužům. Vyplývá to z průzkumu, který pro Zlatou korunu uskutečnila agentura Ipsos letos v červnu on-line mezi tisícovkou respondentů. Se svou bankou jsou podle průzkumu nadále spokojené zhruba čtyři pětiny lidí, ubylo těch, kteří zvažují přechod k jiné.

Se svojí hlavní bankou bylo letos podle průzkumu spokojeno 79 procent české populace. To je přibližně stejný poměr jako v roce 2018. Zajímavé ale podle autorů průzkumu je, že zatímco před šesti lety o přechodu k jiné finanční instituci uvažovalo 13 procent respondentů, dnes je to téměř o polovinu méně.

Valná většina z těch, kteří o změně své banky neuvažují, uvádí jako hlavní důvod to, že jsou se svojí bankou spokojení. Sedm procent z nich setrvává primárně kvůli složitosti procesu změny.

„Nejvíce jsou s bankou spokojeni lidé z nejstarší generace nad 65 let, kde je spokojeno 90 procent. S věkem spokojenost mírně klesá. Zástupci mladší věkové kategorie jsou v řadě oblastí náročnějšími klienty. Jsou flexibilnější, nebojí se hledat alternativy na trhu,“ uvedl specialista Ipsosu pro výzkumy na finančních trzích Michal Straka. Lidé ve věku mezi 25 a 35 roky jsou podle něj nejvíc nakloněni změně banky. Uvádí to až 15 procent z nich, řekl Straka.

V letošním roce se preference Čechů při výběru banky výrazně posunuly směrem k vyšším nárokům na bezpečnost a spolehlivost bankovních služeb. Zatímco v roce 2018 u běžných účtů bank dominovala kritéria jako výše a struktura poplatků, dostupnost bankomatů a přívětivost elektronického bankovnictví, letos je podle průzkumu pro naprostou většinu klientů rozhodující spolehlivost a bezpečnost banky. Tento trend je obzvlášť patrný u mladších generací, které také kladou větší důraz na kvalitu mobilního a internetového bankovnictví, dodali autoři průzkumu.

 

Podíl
Exit mobile version