Komerční prezentace Aktual.: 14.04.2025 09:20

Značka Ford má v současnosti opravdu širokou nabídku aut, která jezdí čistě na elektřinu. Posledním přírůstkem do rodiny je ten momentálně nejmenší nabízený typ. Právě Ford Puma Gen-E již měl redaktor Autonaelektřinu možnost otestovat na silnicích ve Španělsku.

Potěší například to, že Puma v této verzi má milý výraz. Prostě je to taková milá mladá kočkovitá šelma.

Ford Puma je vlastně první osobní model této značky s modrým oválným logem, který je takzvaně podobojí. V tom smyslu, že si ho můžete koupit jak s litrovým zážehovým motorem, tak teď i jako čistý elektromobil.

Spalovací a elektrickou verzi Pumy od sebe poměrně snadno rozeznáte, přestože změn na exteriéru není zase až tak moc. Jiný je přední nárazník, ovšem zásadní změnou je v případě elektromobilu v barvě karosérie lakovaným plastem na místě otvoru pro přistup vzduchu k chladiči.

Uvnitř  je největším rozdílem v oblasti předních sedadel centrální konzole. Na ní není páka převodovky, která se přestěhovala na sloupek volantu a naopak obsahuje díky dvouúrovňovému uspořádání daleko více úložných prostor.

Věc, která trošku kazí dojem z nové Pumy (a platí to o obou verzích pohonu), je volant. Ten tenhle model převzal z užitkového Courieru a je prostě na klasické osobní auto moc velký. I tvar není úplně obvyklý.

Baterie má jen jednu verzi – s využitelnou kapacitou 43 kWh. Teoretický dojezd v režimu WLTP je 376 kilometrů. V praxi, pokud budete jezdit v podobně příznivých klimatických podmínkách jako já při testu v Barcelově a jejím okolí, ujedete bezpečně více než 300 kilometrů. Ve městě pak i hodně přes čtyři sta.

Palubní počítač při poměrně dost svižné jízdě na volné a zatáčkovité silnici v členitém terénu nad mořským pobřežím ukázal v cíli trasy hodnotu 14 kWh. Oficiální hodnota je přitom 13,1 kWh.

Jelikož Ford musel uzpůsobit klasickou spalovací platformu pro elektromobil, doplácejí na to poněkud lidé, kteří usednou na zadní lavici. Zabudovaná baterie totiž posunula v této oblasti podlahu do vyšší úrovně. To znamená, že dospělci tu budou mít kolena nepřirozeně vysoko.

Naopak elektrický pohon, který se obejde bez výfuku, přinesl možnost zvětšení zavazadelníku. Dokonce o plných 110 litrů. Celkově tak můžete za zadní sedačky naložit náklad s objemem 566 litrů, což je na malé městské SUV doslova neuvěřitelné číslo.

Puma GE-E se nabízí jen v jedné výkonové verzi elektromotoru, který pohání přední kola. Poskytuje 168 koní a 290 Newtonmetrů točivého momentu. Už za deset minut tak můžete prodloužit dojezd o 120 kilometrů.

Velmi dobře je naladěn podvozek, který dobře tlumí nerovnosti a poskytuje i možnost rychlejších průjezdů zatáčkami.

Už také poměrně příznivě nastavená cenovka by mohla větší množství motoristů přesvědčit, aby si místo spalovací verze koupili tu elektrickou. Nyní je auto k mání od 699 000 Kč. Navíc tuzemský Ford přidává k autu také nabíjecí wallbox.

Autonaelektřinu.cz

Podíl
Exit mobile version