Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Představením na komíně začal v Jihlavě festival Fun Fatale

16 září, 2025

Budějovice přehrály Pardubice, Boleslav porazila Třinec

16 září, 2025

Za Fialou i Babišem na mítinky v Brně přišli hlavně jejich příznivci

16 září, 2025

Izrael podnikl další úder na jemenský přístav Hudajdá ovládaný povstalci

16 září, 2025

Sněmovní mediální výbor podpořil výroční zprávy ČT, ČRo a ČTK

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun
Ekonomika

RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun

PersonálPodle Personál16 září, 2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 16.09.2025 16:30

Praha – Společnost RegioJet pořídí 34 hybridních vlakových jednotek za devět miliard korun od společnosti Škoda Group. Tyto vlaky budou umožňovat provoz v nezávislé trakci i využívat trakční elektřinu na elektrifikovaných úsecích. Nové vlaky, které RegioJet nasadí od prosince 2029 na tratích severovýchodních Čech, by měly mít nízké emise, být ekonomicky udržitelné a méně hlučné. Firmy o tom dnes informovaly na společné tiskové konferenci.

RegioJet nasadí nové vlaky na linky, které převezme od prosince 2029, tedy na tratích Pardubice – Liberec, Liberec – Ústí nad Labem, Kolín – Rumburk a z Prahy do Tanvaldu a Rumburku. Stát dopravci za 15 let provozu zaplatí 11,63 miliardy korun. RegioJet uspěl ve veřejné soutěži ministerstva dopravy, v níž stát vybíral ze čtyř nabídek. Jde o zatím největší soutěž na dálkové vlaky, které ministerstvo vypsalo.

Vlaky nového typu BEDMU (bateriová elektrická dieselová motorová jednotka) jsou pro tratě, kde není dokončena elektrifikace. Umí využívat elektřinu z trolejí i baterií, zároveň mají motor na naftu, který zvyšuje dojezd, který má být na syntetickou naftu HVO, což by mělo minimalizovat dopady na životní prostředí. Jejich nasazením by se měla snížit roční emise oxidu uhličitého až o 19.000 tun. Vlaky bude možné upravit na čistě bateriové či elektrické jednotky.

„Cestujícím díky novým jednotkám a postupné modernizaci trati nabídneme rychlejší spojení. Třeba cesta mezi Pardubicemi a Libercem se zkrátí o téměř o půl hodiny. Naši zákazníci se mohou těšit na moderní a bezbariérové cestování a nejlepší servis, na který jsou ze žlutých vlaků zvyklí,“ uvedl majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. Vlaky se budou vyrábět v České republice a podle ředitele Škoda Group Petra Novotného bude většina dodavatelů také z Česka.

Moderní vlaky považuje RegioJet za jeden z pilířů, který umožní zlepšit a zrychlit provoz na severovýchodě Čech. Za další pilíře označila firma rozvoj infrastruktury a změnu v organizaci dopravy. RegioJet je podle ředitele strategie společnosti Jiřího Schmidta připravený vstoupit do projektů na rozvoj infrastruktury a podílet se na případných PPP projektech, aby nebyly promarněny investice.

Škoda Group dodá vlaky BEDMU Ev27 RegioJetu v počtu 18 dvouvozových jednotek se 120 místy k sezení a 16 třívozových se 197 místy. V každém vlaku bude business třída, u dvouvozové v ní bude deset, u třívozové 16 sedadel. Cestujícím bude k dispozici automat na občerstvení, informační systém, wi-fi a zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky. Zvýšit bezpečnost cestujících má vnitřní i vnější kamerový systém. Vlaky budou bezbariérové a klimatizované.

Podle Schmidta se rozvoj železniční dopravy na severovýchodě Čech zastavil před první světovou válkou, jízdní doby odpovídají 30. letům minulého století a v Libereckém kraji není ani jeden kilometr elektrifikované trati.

Na čtyřech z pěti linek, které RegioJet na severovýchodě Čech převezme, jezdí v současnosti Arriva. RegioJet v tendru nabídl ze všech uchazečů, mezi něž patřila také Arriva, České dráhy a Leo Express, nejnižší cenu. Počítá s denní kompenzací přes 1,99 milionu korun, což odpovídá zhruba 170 korunám za kilometr. Výsledná cena je zhruba o deset až 20 procent vyšší, než si nyní účtuje Arriva, která na tratích jezdí se staršími vlaky.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Sněmovní mediální výbor podpořil výroční zprávy ČT, ČRo a ČTK

Cena zlata vzrostla na rekordních 3700 dolarů

Firmy někdejšího ministra Peciny mohou převzít Liberty Ostrava, schválil ÚOHS

Renault chce mít Mégane E-Tech v rychlé verzi RS

Těžba uhlí v ČR letos i přes chystaný útlum roste, v pololetí o téměř desetinu

Řetězec Penny Market loni v Česku zvýšil čistý zisk na 1,17 miliardy korun

ČS, ČSOB a Raiffeisenbank spouští na svých bankomatech službu Vklad na kartu

Vodafone ve fiskálním roce končícím v březnu zdvojnásobil zisk na 1,79 miliardy

Zástupci státu oznámí, jaký bude další osud vyšehradského železničního mostu

Tipy Redaktorů

Budějovice přehrály Pardubice, Boleslav porazila Třinec

16 září, 2025

Za Fialou i Babišem na mítinky v Brně přišli hlavně jejich příznivci

16 září, 2025

Izrael podnikl další úder na jemenský přístav Hudajdá ovládaný povstalci

16 září, 2025

Sněmovní mediální výbor podpořil výroční zprávy ČT, ČRo a ČTK

16 září, 2025

Most na Výtoni se dočká opravy, autoři návrhu jeho nahrazení jsou zklamaní

16 září, 2025

Poslední Zprávy

Třetí místo za 231 cm je spíš sranda, ale dějiny se neptají, řekl Štefela

16 září, 2025

Analýza: Důvěru občanů ve vládu podkopávají finanční tíseň i korupční kauzy

16 září, 2025

Podezřelý z vraždy konzervativního aktivisty Kirka se zřejmě přiznal, uvádí CBS

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.