Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Počet obětí ruských útoků na Ukrajinu se za den blíží třem desítkám, tvrdí úřady

30 července, 2025

Jih Evropy dál bojuje s požáry, do Severní Makedonie zamířili čeští hasiči

30 července, 2025

Kreml vzal podle Peskova na vědomí Trumpovy výroky o zkrácení ultimáta

30 července, 2025

Fico obvinil Británii z ovlivňování parlamentních voleb, Londýn to popřel

30 července, 2025

Státní podnik Diamo zrušil veřejnou soutěž na projekt sanace heřmanické haldy

30 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Silničáři nadále usilují o spuštění dálnice D49 do provozu koncem letošního roku
Ekonomika

Silničáři nadále usilují o spuštění dálnice D49 do provozu koncem letošního roku

PersonálPodle Personál18 července, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 18.07.2024 12:48

Hulín (Kroměřížsko) – Silničáři nadále usilují o spuštění dálnice D49 mezi Hulínem na Kroměřížsku a Fryštákem na Zlínsku do provozu koncem letošního roku. I když před nedávnem rozhodnutím Nejvyššího správního soudu (NSS) pozbylo právní moci stavební povolení na stěžejní část stavby, některé práce pokračují. Stavbaři budují mosty, pracují i na odvodnění. Zároveň konzervují rozestavěné vozovky, aby je nepoškodilo nepříznivé počasí. Novinářům to dnes řekli ředitel zlínského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Karel Chudárek a mluvčí stavební společnosti Skanska Ondřej Šuch.

V roce 2021 obnovená stavba dálnice D49 zahrnuje 17,3 kilometru dlouhý úsek z Hulína do Fryštáku. Podle zástupců ŘSD je ve vysoké fázi rozpracovanosti. „Zatím stále věříme a tvrdíme, že stavbu do konce roku spustíme,“ řekl Chudárek.

Stavbaři nyní nesmějí budovat například inženýrské sítě nebo retenční nádrže. Pokračuje ale stavba mostů. „Každý v nich je v jiné fázi rozestavěnosti. Potom jsme dostali příkaz, že musíme kompletně udělat celé odvodnění dálnice i okolí. Protože nikdo neví, jak dlouho nebudeme mít stavební povolení a může docházet k záplavám území,“ uvedl Chudárek.

Podstatná část současných prací má za cíl stavbu zakonzervovat. „Jsou některé technologické postupy, například v mostním stavitelství nebo v pokládce asfaltových, betonových vrstev, kde je potřeba dodržet časovou souslednost a nelze to zastavit z hodiny na hodinu. Například při stavbě tělesa dálnice, samotného povrchu, když bychom nechali odkrytou jednu z nižších konstrukčních vrstev, tak bude během dvou týdnů poškozena třeba dešti. A škoda je nevratná,“ řekl Šuch.

Na stavbě nyní podle něj pracuje 300 až 400 lidí a desítky kusů techniky. V době plné stavby to bylo 500 až 600 lidí.

Letos na jaře NSS na podnět spolku Děti Země zrušil rozsudek Městského soudu v Praze z roku 2022 a rozhodnutí ministra dopravy z roku 2021, kterým byla potvrzena právní moc stavebního povolení na hlavní část D49. Ministerstvo musí znovu vypořádat námitky Dětí Země, NSS upozornil na více pochybení. Ke stavebnímu povolení se musí například vyjádřit některé orgány, mezi nimi ministerstvo zdravotnictví, ČEPS, Drážní úřad, Vodovody a kanalizace Kroměříž a další. „Vyjádření už od mnohých úřadů máme,“ řekl Chudárek. Kdy by o věci mohl resort dopravy opětovně rozhodovat, však podle něj není jasné.

Stavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem silničáři slavnostně zahajovali v září 2008. Následně však soud zrušil stavební povolení a v červenci 2010 ministerstvo dopravy stavbu zastavilo. Zdržel ji nedostatek peněz i námitky ekologů. Budovaný úsek D49 odvede část tranzitní dopravy ze zastavěného území Zlína, Otrokovic na Zlínsku, Holešova, Hulína a dalších obcí na Kroměřížsku a Zlínsku. Staví jej sdružení firem Skanska, Eurovia, Metrostav, DSP a Porr. Náklady mají podle ceny vzešlé ze soutěže činit 5,96 miliardy korun bez DPH. D49 v budoucnu propojí střední a východní Moravu se západním Slovenskem.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Státní podnik Diamo zrušil veřejnou soutěž na projekt sanace heřmanické haldy

ČSÚ zveřejní vývoj HDP ve 2. čtvrtletí, podle analytiků dál rostl

Veterináři zajistili 300 kg závadného masa z uzbecké restaurace v Praze 3

V pražském Karlíně začala stavba čtvrti Nový Rohan, celkem bude stát 15 mld. Kč

Nikkei: Toyota zahájí v roce 2028 výrobu elektromobilů v České republice

Aeroflot dnes zrušil další desítky letů, situace se však podle něj stabilizovala

Studie: V 1. pololetí 2025 v ČR přibylo 15.115 podnikatelů, nejvíce od roku 2012

Pošta získala od čtyř bank úvěrový rámec 4,65 miliardy Kč

Pražská burza vylepšila historické maximum

Tipy Redaktorů

Jih Evropy dál bojuje s požáry, do Severní Makedonie zamířili čeští hasiči

30 července, 2025

Kreml vzal podle Peskova na vědomí Trumpovy výroky o zkrácení ultimáta

30 července, 2025

Fico obvinil Británii z ovlivňování parlamentních voleb, Londýn to popřel

30 července, 2025

Státní podnik Diamo zrušil veřejnou soutěž na projekt sanace heřmanické haldy

30 července, 2025

Pavel dnes s Lipavským probere mimo jiné situaci na Blízkém východě

30 července, 2025

Poslední Zprávy

Epsteinova spolupracovnice chce imunitu výměnou za výpověď před Kongresem USA

30 července, 2025

ČSÚ zveřejní vývoj HDP ve 2. čtvrtletí, podle analytiků dál rostl

30 července, 2025

Bouzková vyhrála v Montrealu i druhý zápas, Nosková a Vondroušová vypadly

30 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.