Aktual.: 14.08.2025 17:55
Praha – Fotbalista Bohemians 1905 Vlasij Sinjavskij nebude za vyloučení ve víkendovém utkání 4. kola první ligy proti Jablonci potrestaný. Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace zastavila s estonským reprezentantem řízení kvůli chybně udělené druhé žluté kartě, krajní bek či záložník může v dalším zápase nastoupit. Teplický Dalibor Večerka dostal za ostrý skluz vůči slávistovi Lukáši Provodovi trest na tři soutěžní duely. Olomoucký Jan Král si nezahraje jedno utkání. Komise to uvedla v komuniké po dnešním zasedání.
Sinjavskij dostal v 68. minutě druhou žlutou kartu, i když v souboji nefauloval on, ale jablonecký Jan Suchan. Hlavní sudí Pavel Orel nicméně domácího hráče vyloučil. Videorozhodčí zasáhnout nemohl, neboť přezkoumávání žlutých karet nepatří do jeho kompetencí. Komise rozhodčích v pondělí uvedla, že Orel chyboval. Bohemians krátce nato podali protest a vyzvali disciplinárku, aby Sinjavského netrestala.
O totéž žádala Sigma Olomouc po vyloučení obránce Jana Krále v nastavení víkendového utkání na Spartě. Sudí Ondřej Pechanec v zápise o duelu uvedl, že hostujícímu stoperovi udělil druhou žlutou kartu za kritiku protihráče bez vulgarit s použitím slov „Co pořád řveš?“. Hanáci nicméně na rozdíl od Bohemians neuspěli, komisi v tomto případě disciplinární řád neumožnil od trestu upustit.
„Během uplynulého ligového víkendu vedení soutěže obdrželo dva protesty týkající se udělení druhé žluté karty, a tedy následného vyloučení hráče. V případě olomouckého Jana Krále protest komise rozhodčích FAČR nevyhodnotila jako důvodný. Disciplinární řád FAČR v takové situaci nedává disciplinární komisi LFA možnost do případu dále zasahovat,“ vysvětlil předseda disciplinárka Jiří Matzner.
„Zcela odlišné stanovisko komise rozhodčích zaujala v případě Vlasije Sinjavského. Uvedla, že hráč se v daném herním momentu nedopustil žádného přestupku proti pravidlům a naopak byl sám faulován. Protest klubu tak byl vedením soutěže vyhodnocen jako důvodný. S ohledem na tato zjištění rozhodla disciplinární komise o zastavení řízení a hráči nebyl uložen žádný trest. Disciplinární řád takový postup umožňuje pouze ve výjimečných případech a za jasně definovaných podmínek, které byly naplněny,“ uvedl Matzner.
Večerka o víkendu v Edenu za prakticky rozhodnutého stavu 3:0 pro domácí Slavii v 66. minutě ostrým skluzem „dohrál“ záložníka Provoda. Mladý teplický stoper dostal od rozhodčího Dominika Starého rovnou červenou kartu.