Aktualizace: 22.01.2024 10:50

Bratislava – Automobilka Škoda Auto si loni upevnila pozici jedničky na slovenském trhu s novými osobními automobily, nejprodávanějším modelem tam byly vozy Octavia. Vyplývá to z údajů, které ČTK poskytl místní svaz automobilového průmyslu.

Škoda Auto loni na slovenském trhu umístila 17.419 vozidel, což proti předchozímu roku představuje nárůst o čtvrtinu. Vzhledem k tomu, že celkový prodej nových aut v zemi rostl pomaleji, tržní podíl české značky stoupl na 19,79 procenta z předloňských 17,57 procenta.

Nejprodávanějším modelem na Slovensku byly octavie s počtem 4481 registrovaných nových vozidel. Předloni se dařilo hlavně vozům Hyundai i30, které tehdy z čela žebříčku sesadily automobily Škoda Fabia.

Celkově loni bylo na Slovensku zaregistrováno 88.003 nových osobních vozidel, což meziročně představuje nárůst o 11,6 procenta. Na druhé místo s více než 10.000 prodanými vozy se dostala automobilka Toyota, která dodala auta i slovenské policii. Slováci se zajímali hlavně o koupi sportovně-užitkových vozidel (SUV), která se na celkovém počtu registrací podílela více než polovinou. Trh s novými vozy na Slovensku se ještě nevrátil na předcovidovou úroveň, v roce 2019 se v zemi prodalo přes 100.000 osobních aut.

Počet individuálně dovezených automobilů na Slovensko, mezi kterými tradičně dominovala ojetá vozidla, se loni podle svazu zvýšil meziročně o necelá dvě procenta zhruba na 61.600 aut.

V Česku se prodej nových osobních aut loni zvýšil o 15,3 procenta na 221.422 vozů. Nejoblíbenějším modelem byla stejně jako na Slovensku Škoda Octavia.

Podíl
Exit mobile version