Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Hotel v Čeladné, kde se zřítil strop, se podle starosty rekonstruoval

9 května, 2025

Ukrajina a evropští ministři podpořili vznik speciálního tribunálu k Rusku

9 května, 2025

Trump: Přiměřené clo na dovoz čínského zboží do USA by mohlo být 80 procent

9 května, 2025

Zemřel spisovatel a skaut Miloš Zapletal, ovlivnil generace dětí i dospělých

9 května, 2025

Salač zajel v tréninku na motocyklovou Velkou cenu Francie třetí čas

9 května, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo
Auto

Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo

PersonálPodle Personál14 března, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Škodovka „objevila“ nové místo pro dětskou sedačku, když představila studii elektrického SUV Vision 7S, se kterou se pochlubila na konci srpna 2022.

Koncept má být „slabikářem“ zcela nového designového stylu značky, a představil též inovace v interiéru. Z nich hlavní bylo nové místo – nejbezpečnější v celém autě – pro dětskou sedačku pro mimina. Ve studii byla umístěna uprostřed vozu, na konzoli mezi opěradly předních sedaček, jenom posunuta vzad, a přichycena ke středovému panelu.

Pár dnů před představením studie si značka pojistila, že jí nápad nikdo neukradne. Jak se zpětně ukázalo, 26. srpna 2022 podala na toto řešení patentovou přihlášku, která byla ve středu 13. března 2024 zveřejněna.

Patentová přihláška má nároky, které mohou vypadat až podezřele jednoduše. Pokud Škodovka opravdu patent dostane, bude mít (a ti, komu případně prodá licenci) monopol na dětské sedačky umístěné uprostřed vozu. Omezení v patentových nárocích jsou jen minimální: jde o sedačky v ose vozu, umístěné proti směru jízdy a které „alespoň částečně zasahují mezi boční sedadla v druhé řadě“.

Formulace ohledně druhé řady je důležitá: bez ní by totiž přihláška „spadla“ na tom, že řešení není nové. Například u Fiatu Multipla (1998 až 2010), který měl šest sedaček ve dvou řadách, a možnost umístit na prostřední přední místo dětskou sedačku značce sloužila jako důležitý prodejní argument. Totéž platí pro Hondu FR-V (2004 až 2009), jediného následovníka trendu uspořádání 3+3.

Důležité je, že patent pokrývá nejen umístění sedačky v autě a úchyty pro ni – ale také samotnou sedačku. Jinými slovy, pokud bude udělen a pokud přežije případné námitky (viz dále), bude to představovat problém jak pro přímé konkurenty Škoda Auto, tak pro výrobce dětských sedaček.

Schvalování této patentové přihlášky evidentně neběží zcela hladce. Od jejího podání uplynulo 18 měsíců (to je lhůta pro zveřejnění) – a u takto technicky triviálních přihlášek je běžné, že s přihláškou je publikován i udělený patent. To se v tomto případě nestalo; o důvodech však můžeme jenom spekulovat.

Ani po případném schválení ambiciózní patentové přihlášky nemusí mít škodovka vyhráno. Kdokoli totiž může patent napadnout a přimět tak patentový úřad zabývat se přihláškou znova – ve světle konkrétních argumentů, proč neměl být udělen.

V principu spadají takové důvody do dvou skupin. Namítat se dá, že dané řešení není nové, nebo že nejde o skutečný vynález. Přeloženo z „patentštiny“, nesmí to být například něco, co je pro odborníka v daném oboru jenom samozřejmou kombinací známých prvků nebo postupů. Právě na tom by – laicky posouzeno – mohla přihláška dětské sedačky umístěné doprostřed vozu spadnout.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdila pod pseudonymem

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Tipy Redaktorů

Ukrajina a evropští ministři podpořili vznik speciálního tribunálu k Rusku

9 května, 2025

Trump: Přiměřené clo na dovoz čínského zboží do USA by mohlo být 80 procent

9 května, 2025

Zemřel spisovatel a skaut Miloš Zapletal, ovlivnil generace dětí i dospělých

9 května, 2025

Salač zajel v tréninku na motocyklovou Velkou cenu Francie třetí čas

9 května, 2025

Rusko se ohradilo proti srovnávání s nacistickým Německem

9 května, 2025

Poslední Zprávy

Poslance německé AfD podezřívají z úplatkářství, může přijít o imunitu

9 května, 2025

MSM Group patřící pod CSG dokončila převzetí výroby nitrocelulózy v Německu

9 května, 2025

Slavii čeká derby se Spartou, Plzeň si proti Ostravě může zajistit druhé místo

9 května, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.