Součástí programu bude i odhalení designové studie jednoho z budoucích elektrických vozů značky Škoda. K prezentaci podoby připravovaného modelu láká krátkým videem a skicou interiéru.

Z výsledků celého koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí, vyplývá, že mladoboleslavská automobilka loni zvýšila provozní zisk o 182 procent na 1,77 miliardy eur (44,8 miliardy Kč). Tržby se zvýšily o 26 procent na 26,5 miliardy eur (více než 671 miliard Kč). Z výsledkové zprávy celého koncernu vyplývá, že Škoda loni zvýšila výrobu oproti roku 2022 o 16 procent na 888 050 vozidel.

„V roce 2023 jsme dosáhli nejvyšších tržeb v historii naší společnosti. Výsledných 26,5 miliardy eur bylo o 26,2 procenta více než loni. Zároveň jsme více než zdvojnásobili rentabilitu tržeb na 6,7 procenta – bez mimořádných výdajů spojených s ukončením našich aktivit v Rusku by to bylo dokonce až 7,5 procenta (v roce 2022 činila 3 %),“ komentuje Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní záležitosti. „Takto posíleni pokračujeme v transformaci a investicích do elektromobility a digitalizace i přes volatilní trh a nejistotu v oblasti geopolitické situace.“

„Škoda Auto tohoto výsledku dosáhla navzdory náročnému tržnímu prostředí, geopolitickým nejistotám, rostoucím cenám materiálů a surovin a klesající kupní síle,“ upozorňuje mluvčí značky Tomáš Kotera.

Šéf automobilky Klaus Zellmer uvádí, že značka v příštích letech vynaloží miliardy eur v souvislosti s elektromobilitou. „Jsme si vědomi, že úspěch je jen momentální, protože konkurence neustále roste a globální trhy i spotřebitelská důvěra zůstávají rozkolísané,“ varuje Zellmer.

Škoda Auto vloni dodala zákazníkům na celém světě 866 800 vozů, což znamená nárůst o 18,5 % oproti roku 2022. „Plně elektrický vůz Enyaq zaznamenal největší procentuální nárůst ze všech modelů (81 700 vozů; +52,1 %). Tento model se zároveň stal jedním z nejprodávanějších elektrických vozidel na mnoha evropských trzích,“ říká vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.

Nejvíce aut Škoda prodává v Evropě, odbyt v západní Evropě se proti předchozímu roku zvýšil o 27,4 procenta. Druhým největším trhem pro ni byla Asie.

„Modely Škoda jsou synonymem pro chytré a decentní provedení, vyznačují se mimořádně prostorným interiérem, nejvyššími standardy funkčnosti, vynikajícím poměrem ceny k výkonu a výrazným designem,“ uvádí koncern Volkswagen ve své výroční zprávě.

Pokud by se vzaly v úvahu všechny koncernové značky, za které je Škoda zodpovědná v rámci jednotlivých regionů, pak skupina Škoda Auto za loňský rok prodala distribučním firmám 1,06 milionu aut. To je nárůst o 22,4 procenta.

„Škoda se díky rychlému růstu ziskovosti stala výdělečnější než sesterská značka Volkswagen. A to navzdory tomu, že prodává v průměru levnější auta. Zlepšení hospodaření tak ukazuje, jak se automobilka dokázala vyrovnat se ztrátou čínského trhu a naopak silně posiluje s dražšími modely v západní Evropě,“ analyzují lidovky.cz.

Ve svých českých závodech Škoda loni vyrobila více než 781 000 vozů, v zahraničních závodech pak výroba přesáhla 107 000 aut.

„Populární byly u zákazníků především vozy Octavia a plně elektrické auto Enyaq iV,“ uvedl Volkswagen.

Na výrobě se loni nejvíce podílely vozy Octavia, kterých automobilka vyrobila více než 205 000. Druhým nejvíce vyráběným vozem byl Rapid/Scala, kterých sjelo z výrobních pásů více než 172 000. V obou případech je to více než v roce 2022. Škoda vyrobila i více vozů Kodiaq, Enyaq iV, Superb a Kushaq, naopak výroba vozů Fabia a Karoq/Kamiq se snížila.

Celý koncern Volkswagen za loňský rok zvýšil tržby o 15,5 procenta na 322,3 miliardy eur, uvedl koncern. Provozní zisk se zvýšil zhruba o dvě procenta na 22,58 miliardy eur.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.

Podíl
Exit mobile version