Aktualizace: 24.07.2024 12:17
Praha – Televizní skupina Nova loni zvýšila čistý zisk o 3,5 procenta na 1,15 miliardy korun. Tržby vzrostly o 11 procent na 7,84 miliardy korun, z toho příjmy z reklamy stouply o osm procent na 4,78 miliardy korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě. Od konce roku 2020 Novu vlastní investiční skupina PPF, která jí koupila od CME.
Tržby z prodeje reklamního prostoru na internetu a předplatného služby Voyo loni stouply o 40 procent na 878 milionů korun. Příjmy z prodeje reklamních sdělení se naopak snížily o šest procent na 739 milionů Kč.
Skupina Nova si podle jednatele Daniela Grunta v roce 2023 udržela svoji vedoucí pozici na českém mediálním trhu v cílové skupině 15 až 54 let, v níž dosáhla podíl 36,1 procenta v hlavním vysílacím čase, což představuje zvýšení meziročního náskoku nad komerční konkurencí o 1,14 procentního bodu.
„V celodenním vysílání jsme pak dosáhli 33,64 procentní podíl ve stejné skupině. Stanice celé skupiny pak denně zasáhly 3,93 milionu diváků starších čtyř let. Byl to velmi úspěšný rok, ve kterém naše skupina ovládla televizní obrazovky celkem ve 315 dnech v prime time v naší komerční cílové skupině 15 až 54 let,“ dodal Grunt.
Internetová platforma Voyo na konci minulého roku překročila hranici 680.000 předplatitelů v České republice a na Slovensku. Její uživatelé strávili sledováním pořadů průměrně více než 14 hodin týdně.
Hlavní prioritou společnosti pro rok 2024 zůstává podle výroční zprávy televizní vysílání a udržení vedoucí pozice v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15 až 54 let a investice do digitálního rozvoje a služby Voyo s cílem upevnit pozici nejsilnější lokální streamovací služby.
Skupina TV Nova má volně šířené stanice Nova, Nova Cinema, Nova Action, Nova Fun, Nova Lady a Nova Gold a prémiové stanice Nova Sport 1 až 6.