Komerční prezentace Aktual.: 18.09.2024 16:39

Praha – Česká televize chystá na podzim čtyři nové publicistické pořady. Mají nahradit zrušených 168 hodin a rozšířit publicistický obsah. O jejich zařazení se rozhodne po pilotním odvysílání, které plánuje na přelomu září a října. Na jednání Rady ČT to uvedl generální ředitel televize Jan Souček.

Vedení televize v polovině prázdnin zrušilo pořad 168 hodin Nory Fridrichové, která následně z ČT odešla. Důvodem zrušení byla pochybení tvůrců pořadu zejména z hlediska vyváženosti reportáží a jejich zasazování do kontextu. Pořad kritizovala Rada ČT i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rozhodnuté o zrušení ale padlo po zveřejnění explicitní komunikace mezi Fridrichovou a bývalým šéfem Reportérů Markem Wollnerem.

Novým pořadem, který jako jediný vzniká mimo divizi zpravodajství a publicistiky, má být týdenní publicistický souhrn, který podle Součka bude s nadhledem hodnotit události uplynulého týdne. Tento pořad s týdenní periodicitou vysílaný v neděli by měl v pondělí doplnit tři nové pořady, které budou rotovat v pondělním okně.

Dalším pořadem jsou Reportéři Speciál, což má být moderovaný pořad obsahující témata s velkým společenským dopadem, zahrnující investigaci, shrnující rozhovory a žurnalistiku nabízející řešení problémů. Třetí novinka s pracovním názvem Fenomén obsahuje aktuální publicistiku s tématy, která dosud nebyla ve veřejnoprávní televizi pokrývána, jako jsou například školství nebo dětská obezita. Neměl by být moderovaný. Posledním novým pořadem je Galerie, která nabídne zajímavé portréty známých a neznámých osobností.

V neděli by se měla od 6. října vysílat Výborná show Lucie Výborné.

Česká televize vybrala v prvním pololetí na poplatcích o 29 milionů korun více, než plánovala. Celkově šlo o 52 procent z rozpočtované částky na letošek 5,7 miliardy korun. O 79 milionů korun vyšší pak byly komerční výnosy. Na jednání Rady ČT to uvedl radní Vlastimil Ježek.

Zvýšení výběru poplatků šlo mimo jiné narub upomínacích akcí a také zvýšení počtu poplatníků zhruba o 9000 z 3,55 milionu na konci minulého roku.

Komerční příjmy televize mají letos přesáhnout jednu miliardu Kč a ČT již získala 59 procent z této částky. Významnou roli hrál výběr reklamy a sponzoring během velkých sportovních akcí, jako byl biatlon, MS v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale.

Česká televize v letošním roce hospodaří v rozpočtu s výnosy a náklady 7,952 miliardy korun, což je o 566 milionů Kč víc než loni. V rozpočtu chce využít zhruba jednu miliardu korun z rezerv z minulých let. Pro příští rok chystá dvě verze rozpočtu podle toho, jak dopadne jednání poslanců o navrhovaném zvýšení televizního poplatku o 15 Kč na 150 korun.

 

Podíl
Exit mobile version