Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Reuters: Ozbrojené křídlo hnutí Hamás upřednostňuje dohodu o dočasném příměří

18 července, 2025

Pražská burza zakončila týden mírným růstem, pomohl ČEZ a banky

18 července, 2025

Fotbalisté Plzně vstoupili do ligy výhrou 5:1 v Pardubicích, dva góly dal Vydra

18 července, 2025

Novinářka Kurbangalejevová rozsudek čekala, udivila ji jen jeho rychlost

18 července, 2025

Promet odmítl navýšení kapitálu Tatry pro miliardové investice

18 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Svaz: Česko potřebuje zvýšit kapacitu železniční infrastruktury
Ekonomika

Svaz: Česko potřebuje zvýšit kapacitu železniční infrastruktury

PersonálPodle Personál20 května, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 20.05.2024 10:39

Praha – Česko potřebuje zvýšit kapacitu důležitých úseků železniční infrastruktury, aby byly až čtyřkolejné. Problémem jsou zejména takzvaná úzká hrdla, tedy úseky frekventovaných tratí, které mají horší průjezdnost. V tiskové zprávě to dnes uvedl Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia. Kromě přidání kolejí Česko podle svazu potřebuje také elektrifikovat více úseků tratí a vystavět vysokorychlostní tratě. Pokud zvyšování kapacity tratí pro Česko nebude prioritou, rozvoj tuzemské železniční dopravy se výrazně omezí, uvedl svaz.

Na hraně kapacity je podle svazu například trať na úseku z Prahy do Kolína, kde se setkává hustá příměstská doprava linek S, meziregionální a dálková vnitrostátní a mezinárodní doprava spojující Prahu s dalšími velkými městy v ČR i třeba na Slovensku, v Polsku, Rakousku či Maďarsku. Rozšíření na čtyři koleje by v tomto případě podle svazu umožnilo oddělit příměstské linky S od dálkových a meziregionálních spojů s méně zastávkami.

Další kapacitně problematické úseky jsou podle svazu například také v Ostravě mezi stanicemi Ostrava Svinov a Ostrava hlavní nádraží. „Jedná se o počáteční úsek de facto pro všechny dálkové spoje z Ostravska do Prahy a Brna. Je zde silná mezinárodní doprava v několika směrech, regionální doprava a samozřejmě opomenout nelze nákladní dopravu posílenou průmyslovým významem ostravské aglomerace,“ uvedl výkonný ředitel SVOD Bohemia Petr Moravec.

Situace je podle něj podobně kritická i na koridoru mezi Poříčany a Prahou. Doprava se ale podle svazu začíná zahušťovat také na tratích vedoucích z Přerova, mezi Českou Třebovou a Kolínem a mezi Brnem a Hrušovany u Brna na trati z Brna do Břeclavi, která pokračuje dál do Rakouska a na Slovensko.

Železniční dopravci loni přepravili 184,6 milionu cestujících, meziročně téměř o deset procent víc. Přepravní výkony železničních dopravců, tedy součet vzdáleností, na kterou vlaky přepravily jednotlivé cestující, loni činily 10,5 miliardy kilometrů. Železnici se podle svazu daří získávat nové cestující, současně roste průměrná ujetá vzdálenost, která loni činila 57 kilometrů, nejvíce za posledních pět let. Kvůli růstu výkonů železničních dopravců je podle Moravce potřeba přistoupit k rozšíření kapacit infrastruktury. „Bez těchto investic je v řadě oblastí možnost rozšiřovat nová spojení, která by přitáhla další cestující, na své limitní hranici,“ řekl.

Do železniční infrastruktury podle svazu hodně investuje například správce železniční infrastruktury v Polsku, které podle Moravce oznámilo novou investici ve výši sedmi miliard zlotých, tedy více než 40 miliard korun, do přestavby železnice ve Slezském vojvodství. Modernizace se bude týkat katovického uzlu po hranice s Českem. Kapacita trati se na velké části úseků zvýší z dvoukolejné na čtyřkolejnou a zároveň se po dokončení prací bude jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině. Příměstská vlaková doprava se oddělí od dálkové a nákladní.

Česko podle Moravce potřebuje podobné projekty na zvýšení kapacity důležitých úseků železnice. „Například mezi Prahou a Kolínem by jedno z nejužších hrdel šlo odstranit obdobně jako v Polsku přidáním čtvrté koleje v úseku Praha-Libeň – Poříčany a třetí, případně čtvrté koleje v úseku Poříčany – Kolín,“ uvedl. Podle něj český správce železniční infrastruktury, Správa železnic (SŽ), zpracoval a postoupil k připomínkování návrh střednědobé kapacitní strategie. „Považujeme ji za velmi potřebnou,“ uzavřel Moravec.

 

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Pražská burza zakončila týden mírným růstem, pomohl ČEZ a banky

Promet odmítl navýšení kapitálu Tatry pro miliardové investice

FT: Trump prosazuje na všechno zboží z EU minimální clo 15 až 20 %

Nezaměstnanost na Slovensku stoupla, i kvůli absolventům

V chovech v Evropě přibývá nákaz přežvýkavců, veterináři vyzývají k obezřetnosti

Český státní dluh v pololetí vzrostl o 139 mld. Kč na 3,504 bilionu Kč

Cebia: Až třetina prodávaných ojetých aut letos měla stočený tachometr

Subaru zásadně rozšiřuje nabídku svých elektrických vozů

Šefčovič jednal v USA o clech, s výsledky jednání seznámí velvyslance při EU

Tipy Redaktorů

Pražská burza zakončila týden mírným růstem, pomohl ČEZ a banky

18 července, 2025

Fotbalisté Plzně vstoupili do ligy výhrou 5:1 v Pardubicích, dva góly dal Vydra

18 července, 2025

Novinářka Kurbangalejevová rozsudek čekala, udivila ji jen jeho rychlost

18 července, 2025

Promet odmítl navýšení kapitálu Tatry pro miliardové investice

18 července, 2025

Fotbalisté Plzně budou při losu 3. předkola pohárů nenasazeni, Baník nasazen

18 července, 2025

Poslední Zprávy

Hladina vody v orlické přehradě klesla od začátku května o tři metry

18 července, 2025

Německo situaci kolem migrace nezvládlo, řekl Merz s odkazem na Merkelovou

18 července, 2025

FT: Trump prosazuje na všechno zboží z EU minimální clo 15 až 20 %

18 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.