Komerční prezentace Aktualizace: 5.04.2024 00:05
Praha – Svaz dovozců automobilů dnes oznámí statistiky prodeje aut na českém trhu za první čtvrtletí. Za leden a únor odbyt nových osobních aut rostl o 13,9 procenta na 38.689 vozů. Byl tak přibližně na hodnotách trhu před pandemií covidu-19.
Nejprodávanější je dlouhodobě domácí značka Škoda, která za dva měsíce zaznamenala 14.812 registrovaných vozů, následuje Hyundai s prodejem 3711 aut a Toyota s 3123 vozy. Na dalších místech byly Volkswagen, Kia, Dacia, BMW a Mercedes-Benz. Nejvíce se prodávaly modely Škoda Octavia, Kamiq a Fabia.
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem téměř 47 procent. Z hlediska paliva vede benzin s 68,85 procenta trhu, podíl nafty tvoří 23,5 procenta.