Komerční prezentace Aktualizace: 20.07.2024 13:49

Praha – Systémy Generali České pojišťovny jsou po pátečním výpadku IT služeb plně v provozu. Žádné narušení kybernetické bezpečnosti firmy nenastalo. ČTK to dnes sdělil mluvčí společnosti Jan Marek. Výpadek IT služeb způsobila špatná aktualizace softwaru kyberbezpečnostní firmy CrowdStrike používaného společností Microsoft. Generali Česká pojišťovna neměla v pátek dostupné on-line služby a systémy a nebyla v provozu klientská linka.

„Od včerejšího (pátečního) podvečera jsou naše systémy a on-line služby, web i klientská linka plně v provozu. Situaci jsme vyřešili tak rychle, jak to jen vzhledem k okolnostem bylo možné. Šlo ze strany dodavatele o špatně nasazenou aktualizaci antivirového softwaru, nikoliv o jakýkoliv hackerský útok. Na počátku všeho tedy byla skutečně banalita. Jednalo se o nahodilou a těžko předvídatelnou událost, která však měla rozsáhlé projevy. Pro takové situace máme jasně definované plány a postupy,“ řekl Marek.

České banky celosvětový globální výpadek IT služeb nepostihl. Bez problémů obchodovala i pražská burza. Výpadek postihl řetězec BENU, většina jeho lékáren byla dočasně uzavřena, nyní už je většina v provozu. Problémy v pátek hlásilo pražské letiště v Ruzyni, od dnešního rána všichni letečtí dopravci už standardně fungují. Dočasný výpadek v pátek dopoledne krátce postihl Rokycanskou nemocnici.

Zhruba osm hodin byly také nedostupné telefonní centrum a webové služby pojišťovny Allianz. Její systémy byly následně po celosvětovém výpadku IT služeb opět funkční. V řadě zemí IT výpadek způsobil problémy v letectví, některých médiích, bankách, maloobchodech či dalších službách využívajících počítačové systémy.

Podíl
Exit mobile version