Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Lipavský: Německý příspěvek do muniční iniciativy je jeden z největších

7 července, 2025

EU má už jen několik hodin na dojednání obchodní dohody s USA

7 července, 2025

Pavel zdůraznil vysokou kvalitu vztahů s Polskem

7 července, 2025

Čivava zřejmě zachránila muže, který se propadl do trhliny na švýcarském ledovci

7 července, 2025

Průmyslová výroba v Německu v květnu stoupla a překonala odhady

7 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Auto

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

PersonálPodle Personál23 dubna, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Dosud tento post zastával Radomír Smolka, jehož nová role člena představenstva automobilky zodpovědného za vývojové projekty a výzkum se posouvá do roviny strategického plánování a rozhodování.

Do konce února tohoto roku Jakub Pončík vedl odbor vývoje hnacího traktu, nyní působí na pozici ředitele úseku výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks. „Jakub Pončík je příkladem toho, jak naše společnost dává příležitost profesního růstu mladým lidem, přičemž jim je schopna nabídnout prostředí podporující jejich vývoj nejen po stránce odbornosti a zároveň se nebojí je zapojovat do nových projektů, které budou mít vliv na budoucnost celé firmy. Jakub Pončík je navíc také úspěšným absolventem Talent programu Czechoslovak Group, jednoho z akcionářů Tatra Trucks, který přispívá k osobnostnímu i odbornému rozvoji zaměstnanců,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva Lukáš Andrýsek.

Doposud zastával post ředitele výzkumu a vývoje Radomír Smolka, jehož doménou tato oblast zůstává i nadále. „V pozici člena představenstva s působností v oblasti výzkumu a vývoje nyní nese zodpovědnost za produkt automobilky jako celek. V určitém přesahu nově odpovídá i za produktový marketing, což je dáno jeho obrovskými zkušenostmi z působení v automobilovém průmyslu a dále skutečností, že pod jeho vedením vznikla veškerá civilní a vojenská vozidla všech současných modelových řad,“ vysvětlil Petr Buršík, výkonný ředitel a místopředseda představenstva Tatra Trucks.

Radomír Smolka se také bude více věnovat strategickým rozhodovacím procesům v rámci managementu automobilky, uplatňování dlouhodobých vizí a vývojovým nebo rozvojovým projektům s dlouhodobým dosahem.

Jakub Pončík, šéf výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks

V Tatře už jako student univerzity

Byl to právě Radomír Smolka, který Jakuba Pončíka do Tatry v přeneseném smyslu přivedl. Na jedné přednášce na brněnském VUT v roce 2016 Jakub Pončík oslovil Radomíra Smolku a zeptal se jej na možnost uplatnění v Tatře.

Díky tomu tehdejší student dostal pozvánku na pohovor a následně i možnost vyzkoušet si práci v kopřivnické automobilce jako brigádník na praxi. Zároveň pracoval i na své diplomové práci, jejíž téma vzniklo také v Tatře. V roce 2017, tedy v podstatě ihned po skončení studií, už nastoupil do Tatry na hlavní pracovní poměr.

Nejdříve se věnoval konstrukci hnacího traktu obecně, později se specializoval na kardany a přídavné převody. V roce 2020 se stal vedoucím vývojové konstrukce hnacího traktu a na této pozici působil až do konce letošního února, kdy se stal ředitelem výzkumu a vývoje.

„V rámci své působnosti Jakub Pončík dosud pracoval na řadě projektů, můžeme zmínit například stavbu prototypu Tatra Force e-Drive FCEV s vodíkovými palivovými články, přídavné převody pro velký projekt logistických vozidel pro belgickou armádu nebo práci na více než tisícovce zakázkových vozidel a osmdesáti prototypech. Také se podílel na zřízení pobočky konstrukční kanceláře Tatry v Brně, která se specializuje na převodovky a motory. Má tedy schopnosti i kvalifikaci a zkušenosti, aby v nové pozici uspěl a byl přínosem pro naši společnost,“ vysvětlil Radomír Smolka.

Jakub Pončík se podílí i na nedávno oznámeném projektu stavby speciálu Tatra 162 EX „Karel“, který navazuje na historický projekt stejného jména z konce 80. let.

Právě historie je také jednou z částí skládačky, která přivedla Jakuba Pončíka do Tatry. Už v klukovských letech jej k historickým automobilům přivedl jeho otec. V jejich rodině na Valašsku mají na třicet veteránů, přičemž už jako kluk se svým bratrem otci pomáhal tyto skvosty opravovat a renovovat.

A samozřejmě, že mezi nimi nechyběly a nechybějí tatrovky. I dnes na opravách veteránů pracuje, ale díky pracovnímu vytížení je na to méně času, což se s novou pracovní pozicí určitě nezmění.

„Do budoucna má nový ředitel výzkumu a vývoje jasnou vizi. Pokračovat na projektech, na kterých úsek výzkumu a vývoje nyní pracuje, a připravovat novinky, které napomohou naplňovat záměry navýšit v brzké době výrazným způsobem objem produkce a nabízet moderní nákladní automobily splňující budoucí nároky uživatelů v různých segmentech trhu, včetně vozidel s alternativními systémy pohonu,“ říká mluvčí Tatry Andrej Čírtek.

„Ve spolupráci s managementem v čele s generálním ředitelem Lukášem Andrýskem i Radomírem Smolkou v nové pozici by tak měly v úseku výzkumu a vývoje pod novým ředitelem vznikat projekty, které přivedou na svět nákladní vozy, jež nabídnout ještě větší přidanou hodnotu oproti konkurenci, což byla vždy doména vozů značky Tatra,“ dodává mluvčí automobilky.

Seberte soutěžní minci pro Megahru iDNES.cz

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdila pod pseudonymem

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Tipy Redaktorů

EU má už jen několik hodin na dojednání obchodní dohody s USA

7 července, 2025

Pavel zdůraznil vysokou kvalitu vztahů s Polskem

7 července, 2025

Čivava zřejmě zachránila muže, který se propadl do trhliny na švýcarském ledovci

7 července, 2025

Průmyslová výroba v Německu v květnu stoupla a překonala odhady

7 července, 2025

Muž u soudu odmítl, že chtěl v Poděbradech zapálit byt se třemi lidmi

7 července, 2025

Poslední Zprávy

V Indonésii vybuchla sopka, vyvrhla sloup popela do výšky 18 kilometrů

7 července, 2025

Výpadek elektřiny ovlivnil stovky spojů ČD. Lidé mohou chtít odškodné

7 července, 2025

Ryby v Dyji podle odborníka z Mendelovy univerzity nešlo zachránit

7 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.