Komerční prezentace Aktual.: 25.09.2024 14:53

Plzeň – V deseti německých městech bude brzy jezdit přes 220 tramvají ze závodů plzeňské Škody Group. Skupina tím posílí pozici jedničky mezi dodavateli úzkorozchodných tramvají v Německu. Generální ředitel Škody Group Petr Novotný to řekl na veletrhu kolejové techniky InnoTrans v Berlíně, který trvá do pátku. Firma o tom informovala v tiskové zprávě. Skupina na veletrhu představuje spolu se zákazníkem SWB Bus und Bahn nové tramvaje Škoda ForCity Smart pro město Bonn, jichž tam dodá 28.

„V tuto chvíli jsou v Bonnu tři tramvaje a dalších 14 je v plzeňském závodě v různých fázích montáže. Během září dokončíme hrubé stavby pro všech 28 vozidel,“ řekl Jan Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group.

Dopravce SWB Bus und Bahn, který se stará o městskou hromadnou dopravu v Bonnu, objednal u Škody Group 28 tramvají. Součástí kontraktu jsou dodávky náhradních dílů po dobu 25 let a opce na dalších 12 vozů. Hodnota zakázky tak může dosáhnout čtyř miliard korun.

Podle generální ředitelky SWB Bus und Bahn Anji Wenmakersové je veřejná doprava základem přechodu Německa na udržitelnou mobilitu. „Musíme lidem nabídnout skutečné alternativy k automobilům. Tramvaje Škoda mají díky atraktivnímu designu, modernímu vybavení a nejnovějším technologiím potenciál inspirovat více lidí k využívání veřejné dopravy,“ uvedla. Tramvaje jezdí na elektřinu, což podpoří snahu Bonnu být do roku 2035 klimaticky neutrální.

Každá tramvaj má délku 30 metrů, kapacitu 180 cestujících, z toho třetinu sedících, a dva multifunkční prostory pro kočárky, vozíčkáře a cyklisty. „Je navržena tak, aby přesně vyhovovala potřebám historického města, moderním přepravním, bezpečnostním a ekologickým standardům. Design získal prestižní mezinárodní cenu Red Dot Award 2024,“ uvedl mluvčí Škody Group Jan Švehla.

ForCity Smart 41T pro Bonn má plně motorové podvozky k zajištění vysoké spolehlivosti. „Nižší opotřebení kol a vyšší životnost infrastruktury zajišťují otočné podvozky,“ řekl mluvčí. Přispívá ke zvýšení bezpečnosti řidičů, chodců i cestujících a zjednodušuje údržbu. Na návrhu kabiny spolupracovali návrháři a projektanti s řidiči z Bonnu.

Kvůli příklonu k zeleným technologiím poptávka po tramvajích v Evropě stoupá. Kromě Bonnu má Škoda kontrakty v Mannheimu, Ludwigshafenu, Heidelbergu, Kasselu, Frankfurtu nad Odrou, Chotěbuzi a Braniboru nad Havolou. Skupina má v Německu deset let dceřinou obchodní firmu.

Podíl
Exit mobile version