Komerční prezentace Aktual.: 9.09.2025 15:51

Praha – V areálu v Praze-Troji vznikne nová dráha pro vodní slalom. Náklady na její vybudování se včetně úprav okolí předběžně odhadují na 700 milionů korun. Na prezentaci modelu dráhy, jehož autory jsou odborníci z Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze, to uvedl Jiří Rohan. Bývalý úspěšný slalomář se na projektu podílí jak dlouholetý šéf organizačních výborů Světových pohárů v Praze. Výstavba by podle něj mohla ideálně začít už příští rok.

Stávající slalomová dráha má nevýhodnou pozici v těsném sousedství frekventované cyklostezky podél Vltavy. Pohodlně je přístupný jen její pravý břeh, takže se při Světových pohárech a dalších velkých akcích mísí závodníci s diváky.

Nová dráha bude vpravo od té současné z roku 1980. Bude zasazená do parčíku a pro sportovce bude připravený vratný kanál, takže nebudou muset v cíli vystupovat z lodi. Celková délka stavby bude 500 metrů. Po úvodní klidné pasáži bude v mírném oblouku následovat závodní část dlouhá 240 metrů, na konci bude 200 metrů lehčího vodního terénu pro trénink mládeže. Při závodech bude jedna strana vyhrazená pro sportovce a druhá pro diváky.

Park vodních sportů Praha-Troja, jehož je nová dráha součástí, patří mezi Národní sportovní centra, takže by měl mít finanční podporu státu prostřednictvím Národní sportovní agentury.

Práce na projektu nové slalomové dráhy v Troji začaly před dvanácti lety. Letos se podařilo vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků, takže je aktuálně projekt připravený k podání žádosti o stavební povolení. „Strašně moc rádi bychom začali se stavbou co nejdříve. Naprosto šibeniční termín je už ten příští rok. Rádi bychom, aby to bylo hotové za rok od té doby, co se kopne. To je taky hodně optimistické,“ naznačil Rohan.

Zatím předběžné jsou odhady nákladů, přesný rozpočet ještě není jasný. „Máme to rozdělené na dvě etapy. Jedno je revitalizace území, což slibuje to, že kolem toho bude krásno. Tam se předpokládají náklady kolem 150 milionů. Pak je etapa té slalomové dráhy a tam je předpoklad 550 milionů,“ uvedl Rohan, dvojnásobný stříbrný olympijský medailista na deblkánoi s Miroslavem Šimkem.

Současná dráha po výstavbě té nové nezanikne. „Průtok, který má rezervovaný povodí Vltavy pro elektrárny a plavbu, je 130 kubíků. Ve chvíli, kdy ve Vltavě teče víc než 130 kubíků, tak je možné pouštět vodu do druhé slalomové dráhy současně. Což ale ne moc často nastává. Po většinu roku poteče jedna slalomová dráha,“ přiblížil Rohan. „Moje vize je taková, že by se ráno pustila ta nová a tekla by do nějakých čtyř, pěti hodin. A potom by se to přepnulo na tu stávající, kterou chceme trochu upravit, aby byla lehčí a snáz využitelná pro mládež a pro veřejnost. Primárně by byla nová pro závodní sport a ta stará pro rekreační a veřejnost,“ dodal Rohan.

 

Podíl
Exit mobile version