Komerční prezentace Aktual.: 23.04.2025 14:56
Značka Volkswagen, která bývala řadu desetiletí nejúspěšnějším prodejcem automobilů v Číně se chce vrátit na svoji dřívější pozici. Přispět k tomu mají nové osobní vozy, kterých chce do roku 2027 uvést na trh tři desítky. Z toho dvacet má být schopno plně elektrické jízdy – tedy půjde o plug-in hybridy, případně čisté bateriové elektromobily.
Nyní, na právě zahájeném autosalonu v Šanghaji představil tři koncepty budoucích sériových modelů. První z nich nese označení ID. Era. Jedná se o větší rodinné SUV se třemi řadami sedaček. Jde o elektromobil s menší baterií a spalovacím motorem s funkcí range extenderu. Celkový dojezd (300 kilometrů na energii z baterie) a 700 díky vyrobené elektřině pomocí spáleného benzínu, bude činit tisíc kilometrů.
ID. Evo pak je čistý elektromobil s tou nejvyspělejší technickou pro elektrická vozidla, která je v současné době v koncernu Volkswagen k dispozici. Má také nejvíce evropský styl designu. Oproti tomu ID.- Aura pak je crossover postavený na nové platformě CMP se zónovou elektronickou architekturou a se schopností vysoce automatizované jízdy.
Koncepty Volkswagen vyvinul ve spolupráci s partnery ze svých společných podniků. Tedy se SAIC-Volkswagen, FAW Volkswagen a Volkswagen Anhui.
Auta v Číně bude Volkswagen vyvíjet a uvádět na trh v rychlejším tempu než například v Evropě.
„S naším novým vývojovým centrem v Hefei jsme nabrali ‚čínskou rychlost‘. Naším cílem je vyvinout naše modely během maximálně 34 měsíců. Správné modely uvedeme na trh správnou rychlostí a se správnými partnery,“ uvedl Thomas Ulbrich, generální ředitel Technologického centra Volkswagen Čína.
Autonaelektřinu.cz