Komerční prezentace Aktual.: 21.10.2024 15:22

Brno – Vstupenky na závody MotoGP v Brně, které se pojedou příští rok v červenci, by mohly být v prodeji v listopadu. Novinářům to řekl prezident pořádajícího Autoklubu České republiky Jan Šťovíček. Návštěvnost očekává vyšší než v posledním ročníku před koronavirovou pandemií, kdy činila téměř 190.000 lidí. Šťovíček dnes spolu s šéfem Automotodromu Brno Karlem Hubáčkem, primátorkou Brna Markétou Vaňkovou (ODS) a hejtmanem Janem Grolichem (KDU-ČSL) podepsali memorandum o spolupráci týkající se podpory pořádání MotoGP.

Šťovíček usiluje o to, aby vstupenky byly v prodeji ještě před Vánocemi. Od závodů mistrovství světa, která se do Brna po pěti letech vrátí, si slibuje vysokou návštěvnost. „Po závodech je určitě nějaký hlad, zájem o ně se navíc zvyšuje i v jiných evropských státech. Brno má obrovskou výhodu v geografické poloze, je blízko ze Španělska i Lotyšska,“ míní.

Vedle prodeje lístků se pořadatel nyní zabývá také třeba zajištěním ostrahy nebo marketingem. Za několik dní také plánuje podat žádost o dotaci od Národní sportovní agentury (NSA). „Počítám, že do konce roku bychom měli mít rozhodnutí vlády, zda akci podpoří a případně jakou částku stát poskytne,“ dodal Šťovíček. Premiér Petr Fiala (ODS) v létě uvedl, že půjde o vyšší desítky milionů korun.

Město i kraj podpoří závody ročně 35 miliony korun, což schválila v předchozích týdnech obě zastupitelstva. Dohromady 70 milionů poskytnou samosprávy každý rok po dobu pěti let, plyne z memoranda. Podle Šťovíčka je to v celkovém rozpočtu akce zhruba 25 až 35 procent.

Velká cena silničních motocyklů v Brně patřila dlouhá léta k největším sportovním podnikům v Česku. Počet návštěvníků v nejsilnějších letech překračoval 200 tisíc. Akce přesto pravidelně končila ztrátou v desítkách milionů korun, kterou způsobil vysoký tzv. zalistovací poplatek za zisk licence na organizaci závodů. Výše poplatku pro příští rok je již známá, přesnou částku pořadatelé sdělit nemohou.

„Jedná se o výši, která je běžná ve státech Evropy. Z původního požadavku se nám podařilo sjednat slevu, je to relativně slušný a přijatelný poplatek,“ řekl Šťovíček. Dodal, že ekonomika akce je postavená na příspěvku od samospráv, státu, příjmech z prodeje vstupenek a pomůže také skupina Creditas jako partner, případně další soukromí partneři.

Akci od roku 2016 pořádal spolek, jehož členy byly Brno, Jihomoravský kraj a regionální centrála cestovního ruchu. Velká cena se jela naposledy v roce 2020. Poté z kalendáře šampionátu brněnský podnik vypadl kvůli nedostatku financí na zaplacení zalistovacího poplatku, který v posledním roce činil zhruba šest milionů eur (asi 162 milionů Kč). Promotérská společnost také požadovala opravu dráhy odhadem za 100 milionů korun.

Podíl
Exit mobile version