V n se tradin sleduj prodeje v prvnch esti tdnech roku. V ppad smartphon jsou leton sla hor ne ta losk a z letonch vsledk se rsuje zajmav trend, kterm je velk nvrat znaky Huawei. Naopak pro mnoh znaky byl prvn msc a pl letonho roku dost patn a me to vst k cenov vlce.
Data zveejnila spolenost Counterpoint Research a zobrazuj stav nskho trhu se smartphony od 1. ledna do 11. nora letonho roku. Meziron si trh pohoril o sedm procent, co je docela dost, sp se v prognzch oekval mrn rst. Jene nedailo se vtin znaek na tamnm trhu, a to vetn Applu.
Meziron si pohoril o vraznch 24 procent, Oppo dokonce o 29 procent. Nedailo se ani Vivu, kter meziron klesly prodeje o 15 procent, a Xiaomi, kter si pipsalo sedmiprocentn pokles. I ostatn znaky prodaly o ti procenta mn, ale jejich celkov podl na trhu se meziron mrn zvil. Men znaky vak na nskm trhu pabrkuj, est velkch znaek dr toti pes 90 procent trhu.
Naopak velmi radostn vod roku maj u Huaweie, kter meziron vyrostl o zvratnch 64 procent. Co m samozejm sv dvody a podobn meziron sla si znaka bude pipisovat zejm jet nkolik msc. Pro Huawei toti bylo klov, aby do svch pstroj dostal podporu st 5G. Dvodem je americk embargo, kter Huawei tm absolutn se smartphony dostalo z mezinrodnch trh, kde je zkaz slueb Googlu neeiteln problm.
V n toto omezen nevad, sluby Googlu tam stejn nefunguj. Ale absence 5G je na nskm trhu zsadn problm, v podstat se tam u jin telefony neprodvaj. Huaweii se podailo embargo obejt, spolu s partnerem vyvinul modern 5G ip pomoc star neembargovan technologie. Ale vbec se jm nechlub, vlastn se o procesorech v novch modelech vbec nezmiuje.
Za uveden obdob na zatku roku dr Huawei na nskm trhu podl 17 procent a je u tamn dvojkou. Pitom o rok dve, kdy jet neml 5G ipy, byl na est pozici s pomrn velkm odstupem.
Druhou znakou, kter si meziron polepila, je Honor. Ten meziron vyrostl o dv procenta a aktuln je u tet nejvt znakou na tamnm trhu. Ale je nutn pipomenout, e nsk trh je extrmn vyrovnan, est nejvtch vrobc se dr na dohled a vsledky se mn kvartl od kvartlu. Teba aktuln je z tto estice nejslab Oppo s tinctiprocentnm podlem, loni za stejn obdob byl trojkou s podlem 17 procent.
Informace z nskho trhu mluv o zanajc cenov vlce. Ta se ovem netk Huaweie, kter naopak dr mnohem vy ceny ne konkurence. To je zajmav paradox, kter zejm vychz z dvj popularity znaky, kter je v n povaovan za jakousi nrodn znaku.