Paolo Pininfarina strávil ve vedení společnosti 16 let. Firmu, která je pojmenována po jeho dědečkovi Battistovi „Pinin“ Farinovi, převzal v roce 2008 po náhlém tragickém skonu svého bratra Andrey při nehodě na motocyklu.

Battista Farina byl desátým z jedenácti dětí, proto si vysloužil přezdívku „Pinin“, která v nářečí kraje Piemonte odkazuje na nejmladšího bratříčka. Battista si na ni tak zvykl, že si následně své jméno změnil na Pininfarinu a své nové příjmené proslavil po celém světě.

Legendární společnost byla od 50. let dvorním designstudiem Ferrari, do doby, než si automobilka založila své vlastní studio, úzká spolupráce skončila v roce 2012. Battistův syn a Paolův otec Sergio, dokázal přesvědčit Enza Ferrariho, aby přistoupil k uložení motorů uprostřed mezi sedačky a zadní nápravu, uvádí magazín Autoforum.

Velmi těsné bylo též partnerství s francouzským Peugeotem.

Studio usídlené v Cambianu na okraji Turína pracovalo i pro další slavné značky jako je Maserati, Cadillac, Alfa Romeo, Ford, Volvo či Lancia. Nyní, patří k významným klientům firmy asijské automobilky, především z Číny, ale kupříkladu i vietnamský VinFast. Ostatně více než tříčtvrtinovým vlastníkem společnosti je dnes indický koncern Mahindra, mimo jiné též výrobce vlastních stejnojmenných aut.

Paolo Pininfarina u konceptu Pininfarina Sergio

Podíl
Exit mobile version