Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Siniaková s Townsendovou postoupily do osmifinále čtyřhry na Roland Garros

30 května, 2025

Ministr spravedlnosti Blažek naznačil, že bude přemýšlet o své budoucnosti

30 května, 2025

AFP: Omračující začátek, takřka kradmý závěr: čtyři měsíce Elona Muska ve vládě

30 května, 2025

Všechny tři české mužské páry musejí na písku v Ostravě do předkola

30 května, 2025

Sněmovna schválila až doživotní záznam v tzv. dětském certifikátu

30 května, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Zkažená dovolená? Na naštvané hosty pomalu nastupuje umělá inteligence
Cestování

Zkažená dovolená? Na naštvané hosty pomalu nastupuje umělá inteligence

PersonálPodle Personál12 května, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Natasha, která požádala CNBC, aby nepoužívala její pravé jméno, protože chce ochránit jméno resortu, vloží stížnost do ChatGPT a požádá chatbota, aby napsal odpověď. Úkol, který by jí zabral klidně hodinu, je podle ní hotový „za dvě sekundy“.

Přes všechny své chyby ChatGPT při odpovědích na stížnosti zákazníků „odvádí docela dobrou práci“, říká Natasha. „Jedna (odpověď) byla mnohem lepší než ta, kterou bych napsala já,“ řekla televizní stanici CNBC.

Dodává ale, že vše musí ještě zkontrolovat a přečíst, protože odpovědi AI mají tendenci být emotivní a někdy přehnané. Stále ale obsahují hlavní body omluvy, jako „je nám líto, přáli bychom si, abychom mohli něco udělat, budeme se snažit to udělat lépe“.

AI je také schopna se zabývat každou stížností, kterou klient zmíní. „Je těžké psát tyto dopisy, musíte je projít řádek po řádku,“ říká Natasha. „Nebylo by spravedlivé, kdybyste dotyčnému neodpověděli na všechno. AI to dělá opravdu dobře,“ dodává.

Nejlepší ze všeho ale je, že AI se nebrání jako lidé. „AI je zbavena všech emocí. Lidé by možná byli nasra…. Jí je to jedno,“ říká.

Odpovídat na negativní internetové recenze je podle Natashi ještě horší, protože ty jsou navíc veřejné. Výzkumy také ukazují, že společnosti, které nereagují na internetové recenze, a to i na ty pozitivní, mohou poškodit pověst své značky.

Technologická firma SOCi při sestavování žebříčku amerických hotelových řetězců podle jejich reputace na internetu zjistila, že hlavním důvodem nízkých hodnocení byl tzv. ghosting, tedy nereagování na recenze klientů.

Potřeba neustále sledovat a reagovat na internetovou zpětnou vazbu je částečně důvodem toho, proč výzkumná firma Skift ve své loňské zprávě odhadla, že generativní AI má pro „management pověsti“ v cestovních ruchu hodnotu 1,3 miliardy amerických dolarů (30,2 miliardy Kč).

Velké jazykové modely mohou nejen sledovat internetové stránky, na kterých se objevují recenze o cestování, od TripAdvisoru přes Yelp až po Reddit, ale mohou také pomoci firmám reagovat na recenze, hlavně ty negativní, uvádí zpráva nazvaná Vliv generativní AI na cestovní ruch. Podle zprávy už nějaký software pro sledování recenzí a zlepšení pověsti používá 45 procent hotelů.

Do pěti let bude AI využívat většina odvětví

AI však využívají pro tyto účely i majitelé krátkodobých pronájmů, uvádí generální ředitel platformy pro správu krátkodobých pronájmů nemovitostí Jurny Luca Zambello. Ten očekává, že do pěti let bude AI využívat naprostá většina odvětví. Dodává, že odpovídat na recenze je časově náročně, což je jeden z důvodů, proč jeho firma tuto službu poskytuje. A většina uživatelů je z ní nadšená.

Využívání AI k psaní kajícných odpovědí je ale v cestovním ruchu, který si zakládá na osobních službách, stále tabuizovaným tématem. Také konvenční moudrost říká, že omluva musí „vycházet ze srdce“.

Na dotaz, zda chce, aby se klienti dozvěděli, že k reakcím na negativní e-maily a recenze používá AI, Natasha odpověděla: „Určitě ne. Chci, aby si lidé mysleli, že tam sedím a pilně pracuji na odpovědi na jejich dopis.“

Jednou ze společností, která přiznává, že využívá AI k řešení stížností zákazníků, je platforma pro rezervaci zájezdů Voyagu. Ta ukládá minulou komunikaci se zákazníky, aby pomohla svým zaměstnancům, kteří poskytují rady a doporučení týkající se cestování. Zaměstnanci odpovídají zákazníkům sami, ale firemní systém umělé inteligence sleduje veškerou komunikaci, písemnou i ústní, a navrhuje zaměstnancům lepší způsob odpovědí, uvedla firma.

Generální ředitel firmy Kustomer Brad Birnbaum uvedl, že technologie tohoto druhu se nepoužívá jen v ubytování a pohostinství, ale ve všech formách zákaznické podpory. Jeho firma využívá AI k tomu, aby pomohla zaměstnancům v zákaznickém servisu působit profesionálněji.

„Vezmeme text, který je opravdu hrubý, a přeměníme ho na text elegantní a empatický,“ říká. Zákazníci podle něj o využívání AI pravděpodobně nevědí. „A nemyslím si, že by je to zajímalo,“ dodává. Podle něj zákazníci spíše uvítají, že díky systému dostanou lepší odpověď a rychleji. Kustomer poskytuje zákaznické služby na bázi AI.

Výkonná ředitelka japonské cestovní kanceláře Tokudaw Wanping Awová řekla, že by ji nenapadlo využít AI k reakcím na stížnosti zákazníků. Ale když se dozvěděla, že to jiné cestovní kanceláře dělají, rozhodla se vyzkoušet ChatGPT na reálném problému, se kterým se setkala.

Napsala následující text: „Naši hosté cestují na horu Fudži. Motor jejich autobusu začal kouřit. Jsou vyděšení a úzkostlivě se ptají, co se stane s jejich itinerářem. Co máme dělat?“

Odpověď ChatGPT podle ní byla úžasná. „ChatGPT navrhl přesně to, co jsme udělali,“ uvedla, Chatbot poskytl plán o šesti krocích, který zahrnoval evakuaci a zajištění náhradní dopravy. „Vlastně je to ještě lepší. ChatGPT poskytl dobré řešení – lepší, než jsem očekávala – a také skvělý omluvný dopis, který bych v tak stresující situaci nebyla schopna napsat,“ dodala.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Úplně obyčejné a nádherné Polsko. Objevte Roztoczanský národní park

Na co zírá mašinfíra: S Praotcem Čechem k Řípu a za mašinkami do Zlonic

Od půl desáté žádný alkohol. Na Mallorce a Ibize se zpřísní prodej v resortech

KVÍZ: Znáte bizarní Česko? Poznejte rarity v Česku a vyhrajte skvělou knihu

Turisté se v Jeseníkách nejspíš nudí, žádají jen prodloužené víkendy

Cestování pro zkušené. Na první pohled nehostinné Alžírsko umí ohromit

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

Greater Patagonian Trail: Dálková trasa pro odvážné

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Tipy Redaktorů

Ministr spravedlnosti Blažek naznačil, že bude přemýšlet o své budoucnosti

30 května, 2025

AFP: Omračující začátek, takřka kradmý závěr: čtyři měsíce Elona Muska ve vládě

30 května, 2025

Všechny tři české mužské páry musejí na písku v Ostravě do předkola

30 května, 2025

Sněmovna schválila až doživotní záznam v tzv. dětském certifikátu

30 května, 2025

Brit, který najel do davu v Liverpoolu, poprvé předstoupil před soud

30 května, 2025

Poslední Zprávy

Perušič se Schweinerem nestačili v Ostravě na Poláky a musí do předkola

30 května, 2025

Prezident Pavel odvolal rektora ČVUT Petráčka, jak navrhl akademický senát

30 května, 2025

Za únos dcery investora do kryptoměn jde před vyšetřujícího soudce 25 lidí

30 května, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.