Kritika reklamy na hodinky: Ženy se bojí, v noci neběhají, zní z Británie


Po zmizelé Sarah Everardové pátrala britská policie před rokem. Tu unesl policista, když se večer vracela domů. Pak ji znásilnil a uškrtil.


| foto: AP

A jednotlivci z řad amatérských i profesionálních sportovkyň i nejrůznější sdružení upozornily, že reklama je „naprosto nerealistická“, protože ženy se kvůli obavám o vlastní bezpečnost bojí samy běhat v noci. Napsal o tom server BBC.

Skupina Reclaim These Streets, která bojuje za bezpečnější ulice pro ženy, uvedla, že Samsung vůbec nereflektuje současnou situaci. Letos v lednu veřejnost šokovala vražda 23leté učitelky v irském Tullamore, kterou útočník napadl, právě když byla běhat.

Reklama zobrazuje ženu, která se rozhodne jít si zaběhat ve dvě hodiny ráno a užívá si běh téměř opuštěným městem se sluchátky na uších.

„Ženy v tuhle dobu neběhají, protože mají strach. Je to skutečně šokující. Neznám žádnou ženu, která by běhala ve dvě ráno. Rozhodně ne ve městě,“ řekla v rozhlasové stanici Radio 1 Esther Newmanová, šéfredaktorka běžeckého magazínu Women’s Running.

„Hodně sporným momentem jsou ta sluchátka. Většina žen, které znám, sluchátka kvůli bezpečnosti nenosí ani ve dne,“ dodala.

„Je skoro směšné, jak zle ta reklama vyznívá,“ uvedla spoluzakladatelka sdružení Reclaim These Streets Jamie Klinglerová. Sdružení vzniklo v reakci na vraždu Sarah Everardové. Tu loni v Londýně unesl policista, když se večer vracela z návštěvy přátel domů. Pak ji znásilnil a uškrtil.

Komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související články

Latest Posts