Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Zelenskyj: Ukrajina se v pondělí zúčastní jednání s Ruskem v Istanbulu

1 června, 2025

Perušič se Schweinerem si po prohře s Nory zahrají v Ostravě o bronz

1 června, 2025

Silné bouřky dorazí i v pondělí, znovu hrozí přívalové povodně

1 června, 2025

Izraelský útok u centra pomoci v Rafáhu údajně zabil nejméně 31 lidí

1 června, 2025

České párové čtyřky skončily na veslařském ME třetí ve finále B

1 června, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Na Barrandovském mostě začala poslední fáze oprav, dělníci frézují vozovku
Ekonomika

Na Barrandovském mostě začala poslední fáze oprav, dělníci frézují vozovku

PersonálPodle Personál11 března, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 11.03.2024 09:44

Praha – Silničáři na Barrandovském mostě v Praze dnes zahájili poslední fázi oprav. Dělníci odfrézovávají vozovku. Práce potrvají do konce letošních letních prázdnin. Vážné dopravní komplikace silničáři zatím nezaznamenali, jde o běžnou pondělní dopravní špičku. Novinářům to dnes řekli primátor Bohuslav Svoboda (ODS), jeho náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter. Zavřená je rampa ze Strakonické ulice a na mostě se jezdí ve třech namísto čtyřech jízdních pruzích. TSK původně plánovala práce rozložit do letošního a příštího roku, nakonec obě fáze sloučila. Kompletní oprava mostu tak skončí letos do konce srpna.

Barrandovský most tvoří dva mosty, a to jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, a severní, po kterém jezdí v opačném směru. Most z roku 1983 nebyl dosud kompletně opraven. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Část soumostí ve směru ze Smíchova do Braníku opravili silničáři loni a předloni a spodní část v roce 2021.

„Začali jsme vlastně již o víkendu, kdy jsme odstranili svodidla, a pokud to šlo, tak i zábradlí. V současné době se frézuje, to znamená vozovkové souvrství tak, abychom se co nejrychleji dostali na beton, který budeme potřebovat dále vyztužovat a zpevňovat,“ řekl ČTK Richter.

Stejně jako u jižní části soumostí je ve špatném stavu také mimo jiné právě vozovkové souvrství, které je na různých místech různě silné, někde je to podle Richtera 27 a jinde 14 centimetrů. Na jižním mostě je souvrství tvořeno ze tří vrstev, a sice ochranné izolace, litého asfalt a obrusné ložné vrstvy. „My použijeme na severním mostě pouze dvě vrstvy, obrusnou a ložnou, vynecháme izolaci na UHPC betonu, protože není potřeba, ten beton je naprosto vodotěsný a ochranu izolace jako takové. Most tak bude lehčí,“ řekl Richter. Speciální UHPC beton použila TSK poprvé při opravách jižního mostu.

Oproti očekávání jsou v horším stavu předpínací lana, která most drží. Ta nahradí a doplní nová. „Na jižním mostě jsme viděli prolezlé kabelové kanálky a lana. Při doplňkovém průzkumu se potvrdilo, že i severní most trpí těmito neduhami, to znamená zatékání, reznutí a oslabování průřezu těch kabelů,“ řekl Richter.

Poté, co dělníci odfrézují vozovku, začnou bourat římsy, budou vybourávat mostní závěry. Následně dofrézují beton nad nosnou konstrukcí a následně začnou zpevňovat konstrukci a dělat vyrovnávací vrstvu z UHPC betonu a izolaci jako takovou. „Plus samozřejmě poběží práce na výměně kabelů a doplnění kabelů. A už jsou započaty práce, které vlastně vyměnily ložiska,“ řekl Richter.

Doprava podle silničářů a magistrátu nevybočuje z běžného pondělního rána. Hustší doprava je podle mluvčí TSK Barbory Liškové především na Jižní Spojce a na Strakonické. Hřib řekl, že nejhorší je situace v první dny a že očekává, že se postupně dostane do normálního stavu a řidiči si zvyknou. Spolu se Svobodou vyzvali řidiče k ohleduplnosti a pokud nemusí, aby přes most nejezdili.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Začíná platit flexinovela zákoníku práce, upravuje výpovědní či zkušební lhůty

Eset: V dubnu na zařízení s Androidem v EU nejvíc útočil program z mobilních her

Analytici: V 1. čtvrtletí pokračoval nominální i reálný růst mezd

Analýza: Hypotéky byly proti nájmům koncem roku 2024 dražší o 9245 Kč

Osm producentů ropy z OPEC+ se dohodlo na dalším zvýšení těžby od července

ÚOHS se musí znovu zabývat zakázkou na opravu Libeňského mostu v Praze

Analýza: Nájmy v moderních kancelářích v Praze jsou rekordní

Trump plánuje zdvojnásobit clo na ocel a hliník na 50 procent

Analýza: Nájmy v pražských moderních kancelářích jsou nejvyšší v historii

Tipy Redaktorů

Perušič se Schweinerem si po prohře s Nory zahrají v Ostravě o bronz

1 června, 2025

Silné bouřky dorazí i v pondělí, znovu hrozí přívalové povodně

1 června, 2025

Izraelský útok u centra pomoci v Rafáhu údajně zabil nejméně 31 lidí

1 června, 2025

České párové čtyřky skončily na veslařském ME třetí ve finále B

1 června, 2025

STEM: Volby by nyní jasně vyhrálo ANO, druhé Spolu mírně stáhlo náskok

1 června, 2025

Poslední Zprávy

V Rusku narazil vlak do zříceného mostu, 7 mrtvých, desítky raněných

1 června, 2025

Během oslav vítězství PSG v Lize mistrů zemřeli ve Francii dva lidé

1 června, 2025

Začíná platit flexinovela zákoníku práce, upravuje výpovědní či zkušební lhůty

1 června, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.