Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Senior z Prachaticka dostal podmínku za výhrůžky politikům, může podat odpor

18 září, 2025

Němečtí poslanci schválili rozpočet na letošní rok

18 září, 2025

Pokud bude ANO v příští vládě, chce změnit stavební zákon podle návrhu z r. 2021

18 září, 2025

Pelhřimovské muzeum má prototyp stroje Jawa určený k výrobě v Sovětském svazu

18 září, 2025

Oštěpař Vadlejch byl při obhajobě bronzu na MS jedenáctý, vyhrál Walcott

18 září, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Europoslanci schválili emisní normu, emisní limity už nejsou tak přísné
Svět

Europoslanci schválili emisní normu, emisní limity už nejsou tak přísné

PersonálPodle Personál13 března, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 13.03.2024 17:58

Štrasburk/Brusel (zpravodajové ČTK) – Europoslanci dnes schválili novou emisní normu Euro 7. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už ale nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy; mimo jiné i české automobilky tedy budou mít více času připravit se na nová pravidla. Nařízení nově zavádí opatření zaměřená na snížení emisí z pneumatik a brzd a na zvýšení životnosti baterií.

Cílem nařízení je podpořit přechod Evropské unie k emisně čisté mobilitě a zlepšit kvalitu ovzduší. Pro normu hlasovalo 297 europoslanců, proti jich bylo 190 a 37 se zdrželo. Aby předpis začal platit, musí ho ještě formálně schválit Rada EU složená z členských států.

Při vyjednávání o normě v takzvaných trialozích se podařilo dosáhnout kompromisu, v některých pozicích ustoupila Rada EU, v jiných zase Evropský parlament. Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni, kterou dnes obsahuje platná emisní norma Euro 6, a to včetně limitů testování, vyplývá z konečné verze předpisu.

Proti původnímu návrhu Evropské komise, i podle zástupců automobilového průmyslu nerealistické variantě Euro 7, se postavilo hned na začátku vyjednávání osm zemí. Česko vedlo koalici stejně smýšlejících států, ve které byly ještě Francie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko.

Platnost emisního nařízení Euro 7 měla podle původního návrhu Evropské komise přijít u osobních automobilů už v polovině roku 2025, pro nákladní vozidla o dva roky později. To řada unijních zemí považovala za nereálné. Automobilky si rovněž stěžovaly, že nebudou mít na přípravu změn dostatek času. Kompromis proto původní harmonogram prodloužil. Nyní počítá se zavedením opatření 2,5 roku od vstupu normy v platnost u nových modelů osobních vozidel a 3,5 roku u stávajících modelů. U nákladních aut to má být čtyři roky, respektive pět let. Tyto lhůty umožní automobilkám připravit se na nové požadavky.

„Pokud jde o spalovací motory, tam se v rovině emisí v zásadě nic měnit nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výjimkou, a to je filtr pevných částic, ale ten stojí deset eur, tedy 250 korun, což není drama,“ uvedl k osobním a užitkovým vozům již dříve zpravodaj normy v Evropském parlamentu Alexandr Vondra (ODS). Emisní limity pro nákladní automobily jsou sice mírně přísnější (zejména pokud jde o dusíkaté emise), nicméně pro výrobce stále technologicky dosažitelné. Euro 7 nahradí nařízení Euro 6 (pro osobní automobily, dodávky a lehká vozidla) a Euro VI (pro nákladní automobily a těžká nákladní vozidla), a to jediným právním aktem, který se vztahuje na oba druhy vozidel.

Nově pak norma zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd. Emise pevných částic, které vznikají otěrem pneumatik o vozovku a brzdových destiček o kotouče, dosud upravovány nebyly. Nová norma stanovuje limit tří mg/km pro čistě elektrická vozidla, sedm mg/km pro většinu spalovacích motorů a hybridní elektrická vozidla a jedenáct mg/km pro velké dodávky.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Němečtí poslanci schválili rozpočet na letošní rok

Britská policie zatkla tři osoby podezřelé ze špionáže pro Rusko

Trump je na setkání se Starmerem v jeho venkovském sídle Chequers

Trump odjel na setkání se Starmerem v jeho venkovském sídle

Horní Rakousy chtějí losa Emila uspat a přesunout na hranice s Českem

Stanice ABC pozastavila talk show kvůli moderátorově slovům o vraždě Kirka

Trump zakončí návštěvu Británie jednáním s premiérem Starmerem

Trump zařadí hnutí Antifa na seznam teroristických organizací

Dvojice českých turistů zabloudila v náročném terénu Tater

Tipy Redaktorů

Němečtí poslanci schválili rozpočet na letošní rok

18 září, 2025

Pokud bude ANO v příští vládě, chce změnit stavební zákon podle návrhu z r. 2021

18 září, 2025

Pelhřimovské muzeum má prototyp stroje Jawa určený k výrobě v Sovětském svazu

18 září, 2025

Oštěpař Vadlejch byl při obhajobě bronzu na MS jedenáctý, vyhrál Walcott

18 září, 2025

Archiváři: Poslední Masarykova slova před přečtením projdou krátkou expertizou

18 září, 2025

Poslední Zprávy

Britská policie zatkla tři osoby podezřelé ze špionáže pro Rusko

18 září, 2025

Věřitelský výbor by mohl znovu projednat prodej jindřichohradecké úzkokolejky

18 září, 2025

Rekonstrukce Vily Čerych na Náchodsku skončila, bude v ní kreativní centrum

18 září, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.