Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Analýza: Důvěru občanů ve vládu podkopávají finanční tíseň i korupční kauzy

16 září, 2025

Podezřelý z vraždy konzervativního aktivisty Kirka se zřejmě přiznal, uvádí CBS

16 září, 2025

RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun

16 září, 2025

Příběh pilota RAF Josefa Františka by se do kin mohl dostat v červenci 2026

16 září, 2025

Plzeň vstoupila do domácího poháru vysokou výhrou v Lanžhotě

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Spolek AutoMat chce přívětivější prostředí okolo magistrály v Praze 2
Česká

Spolek AutoMat chce přívětivější prostředí okolo magistrály v Praze 2

PersonálPodle Personál11 září, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 11.09.2024 11:38

Praha – Na potřebu uzpůsobit okolí magistrály v Praze více chodcům a cyklistům poukázali dnes na happeningu zástupci spolku AutoMat. Chtějí, aby přívětivější prostředí kolem dálničního tahu městem vzniklo při plánované rekonstrukci v části Prahy 2. Na dnešní akci mezi výstupem z metra směrem k Ječné ulici a přechodem pro chodce přes Sokolovskou, kudy magistrála vede, vystavili transparent s červeným nápisem „Dálnice do města nepatří“. Zájemcům vysvětlovali svou vizi a nabízeli k podepsání petici.

„Happeningem chceme upozornit na petici, kterou náš spolek inicioval, která má zajistit větší povědomí pražských občanů a do jisté míry zajistit tlak na politiky ve věci rozhodování, jak bude vypadat magistrála v této části města,“ řekl ČTK ředitel AutoMatu Martin Šotola. Plánovaná rekonstrukce podle Šotoly vychází z různých plánů a studií. „Byli bychom rádi, kdyby byly dodrženy v co největší míře ty části plánů, které zajišťují průchodnost pěším a sníží dopad emisní nebo hluku od automobilové dopravy,“ uvedl.

Podle Šotoly petici dosud podepsalo 750 lidí, cílem spolku je získat 1000 až 1500 podpisů, aby Rada hlavního města musela vzít obsah petice na vědomí. Šotola řekl, že reakce kolemjdoucích jsou spíše souhlasné s postojem spolku, a to zejména od lidí, kteří přes magistrálu chodí pravidelně. Spolek podle Šotoly nemá v úmyslu omezovat dopravu, ale spíše upravit infrastrukturu tak, aby jedno neomezovalo druhé.

Spolek poukázal na problematický interval na přechodu pro chodce na semaforech přes Sokolovskou ulici, který trvá devět vteřin. Šotola řekl, že krátký interval svým způsobem ilustruje problém a nepoměr mezi prostorem pro auta a chodce či kola, na který se spolek pokouší upozornit. Podle něj v daném místě přechází stejné množství lidí jako projíždí aut, až na to, že lidé mají vyhrazených devět vteřin, kdežto auta pro jízdu například 30 vteřin.

Loni pražští radní schválili trojici ideových studií na plánovanou rekonstrukci Severojižní magistrály. Pražský magistrát vybral koncem loňského roku projektanty na rekonstrukci magistrály na území Prahy 2. Podle AutoMatu je ale zadání na úpravu magistrály tak, aby byla přívětivější k chodcům, velmi vágní. Proto vytvořili petici. Mezi další změny, které rekonstrukce plánuje, patří například přechod před Fantovou budovou Hlavního nádraží, nové stromy a stání pro rychlé zastavení.

Aktivity spolku AutoMat podporují aktivní mobilitu zejména v Praze, například městskou cyklistiku. Spolek stojí za projektem s názvem Do práce na kole, což je třicetidenní květnová výzva, od níž se zapojuje až 25.000 lidí. „Zároveň se snažíme drobnými připomínkami nebo návrhy zlepšovat infrastrukturu především v Praze, ale i dalších městech,“ řekl Šotola.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Analýza: Důvěru občanů ve vládu podkopávají finanční tíseň i korupční kauzy

Pavel přijal exprezidenta Izraele Rivlina, hovořili o situaci na Blízkém východě

Analytici: Poučením pro NATO je nutnost výrazně posílit protivzdušnou obranu

EU a především Španělsko letos zažívá nejhorší požáry v historii

Expertka: Odhadované náklady na obnovu území po povodních 2024 jsou 70 mld. Kč

Aktuálně: Prezident Pavel bude mít před volbami televizní projev, vyzve k účasti

Povodí Odry žádá o stavební povolení na přehradu v N. Heřminovech

Povodí Odry požádalo o vydání stavebního povolení na přehradu v N. Heřminovech

ÚS obdržel podnět strany Volt Česko, poukazuje na nepřiznané koalice

Tipy Redaktorů

Podezřelý z vraždy konzervativního aktivisty Kirka se zřejmě přiznal, uvádí CBS

16 září, 2025

RegioJet pořídí od Škoda Group hybridní vlaky za devět miliard korun

16 září, 2025

Příběh pilota RAF Josefa Františka by se do kin mohl dostat v červenci 2026

16 září, 2025

Plzeň vstoupila do domácího poháru vysokou výhrou v Lanžhotě

16 září, 2025

Pavel přijal exprezidenta Izraele Rivlina, hovořili o situaci na Blízkém východě

16 září, 2025

Poslední Zprávy

Trump žaluje deník The New York Times o 15 miliard dolarů za pomluvu

16 září, 2025

Cena zlata vzrostla na rekordních 3700 dolarů

16 září, 2025

Trenér Sparty Gross a Kometa zaplatí za incident v Brně pokuty

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.