Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Ministerstvo zveřejnilo časovou osu bitcoinové kauzy

18 června, 2025

Agentura pro prevenci nemocí EU varuje před epidemií žloutenky A v ČR i v okolí

18 června, 2025

Fotbalová jednadvacítka se rozloučila s ME výhrou 2:0 nad Slovinskem

18 června, 2025

Babiš: Vládní strany se podle očekávání podržely, ANO trvá na konci Stanjury

18 června, 2025

Izraelsko-íránský konflikt pokračuje šestým dnem, Trumpovi dochází trpělivost

18 června, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Libeňský most v části přes Vltavu nemá zásadní problémy, zůstane otevřen
Ekonomika

Libeňský most v části přes Vltavu nemá zásadní problémy, zůstane otevřen

PersonálPodle Personál23 ledna, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Aktualizace: 24.01.2024 00:10

Praha – Libeňský most ve své části přes Vltavu nevykazuje zásadní problémy a není potřeba jej nyní uzavírat. Prokázal to výzkum a měření, které iniciovala Technická správa komunikací (TSK). Nyní uzavřený inundační most na libeňském břehu bude kvůli závadám nadále uzavřen. O řešení, co s inundačním mostem do kompletní opravy soumostí, zatím odborníci nerozhodli. Na dnešním jednání magistrátního výboru pro dopravu to řekli primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele TSK Josef Richter.

TSK uzavřela inundační most předminulý týden ve čtvrtek a poté nechala prozkoumat část přes Vltavu. Důvodem zavření je porucha kloubů v části nad Rohanským ostrovem, na takzvaném inundačním mostě, kde je zřejmě poškodil mráz. Klouby zajišťují přenos sil z mostní konstrukce do podpěr, pilířů.

Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty a byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928. Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu.

„Most přes Vltavu nevykazuje žádné zásadní věci a nehrozí nebezpečí a není třeba jej uzavřít,“ řekl Richter. V případě inundačního mostu počítá TSK s jeho zbouráním při celkové opravě soumostí. Zda jej TSK do té doby opět otevře, zatím nebylo rozhodnuto.

Budoucnost inundačního mostu řeší rada monitoringu složená z projektantů, odborníků z Kloknerova ústavu Českého vysokého učení technického v Praze a Vysokého učení technického v Brně, zástupců TSK a zhotovitele. Odborníci posuzovali čtyři varianty, jak inundační most podepřít. „Všechny varianty se ukazují jako nevhodné. Budu prosazovat, aby se inundační most začal co nejdříve řešit finálním řešením,“ řekl Hřib. Podle Hřiba s Richterem by byly zmíněné varianty velmi drahé a časově náročné.

První uvažovanou možností bylo podepření celého oblouku. Změny teplot ale způsobují, že se most hýbe. Zařízení pod mostem by tak podle Richtera muselo být velmi složité a drahé. Druhou variantou byla instalace skruže pod most, kterou by ale bylo rovněž nutné přizvedávat a snižovat. Třetí možností bylo vyplnit prostor pod obloukem speciálním betonem. Poslední pak vybudovat nad ním provizorní most.

Na závadu na inundačním mostě přišli silničáři při geodetických měřeních obloukové konstrukce a monitoringu kloubů ve vrcholu oblouku mostu. Odborníci zjistili, že nosné kovové desky zajišťující funkčnost celého systému jsou mimo svoji správnou polohu a zároveň se drtí beton nosných prvků. Problém je zejména v kloubu ve vrcholu oblouku. Most TSK proto zavřela.

Přes most v celé jeho délce nejezdí tramvaje a na inundační most, který slouží jako preventivní ochrana cesty před povodní, nesmějí ani chodci, cyklisté a automobily. Most přes Vltavu uzavřen není. Uzavřený úsek mohou chodci a cyklisté obejít po lávce ke komplexu Dock a Štorchovou ulicí po rampě na most.

Vedení Prahy za primátorky Adriany Krnáčová (ANO) v letech 2014 až 2018 počítalo se zbouráním Libeňského mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, jeho nástupci ale rozhodli o opravě. Konsorcium firem, které most opraví, vede společnost Metrostav TBR a tvoří jej ještě mateřský Metrostav a projekční firmy SATRA a SHP. Práce by podle dřívějšího vyjádření ředitele TSK Jozefa Sinčáka mohly začít na jaře 2025.

 

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Radní ČT ředitele ve třech kolech nezvolili, volbu na týden přerušili

Radní České televize ani ve třetím kole ředitele nezvolili, radí se, co dál

Koruna odolává vypjaté geopolitické situaci, čeká se na rozhodnutí Fedu

Operátoři musí do roku 2030 pokrýt 600 bílých míst bez signálu, rozhodl ČTÚ

Netflix se dohodl na streamování obsahu s francouzskou televizí TF1

Volba ředitele ČT: Kandidáti radním prezentují své projekty

Vláda schválila půjčku 65 mld. Kč od EIB na dopravní infrastrukturu

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem v Česku byl loni Pražský hrad

Bývalý prodejce elektroniky a nábytku Okay míří do konkurzu

Tipy Redaktorů

Agentura pro prevenci nemocí EU varuje před epidemií žloutenky A v ČR i v okolí

18 června, 2025

Fotbalová jednadvacítka se rozloučila s ME výhrou 2:0 nad Slovinskem

18 června, 2025

Babiš: Vládní strany se podle očekávání podržely, ANO trvá na konci Stanjury

18 června, 2025

Izraelsko-íránský konflikt pokračuje šestým dnem, Trumpovi dochází trpělivost

18 června, 2025

Basketbalistky vstoupí do ME v Brně ve čtvrtek proti Černé Hoře

18 června, 2025

Poslední Zprávy

Fiala: ÚS potvrdil, že vládní koalice postupovala ve Sněmovně správně

18 června, 2025

Státy EU se předběžně shodly na programu na podporu obranného průmyslu

18 června, 2025

Manchester City vstoupil do MS klubů výhrou nad Casablancou

18 června, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.