Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Fruhvirtovou výkon ve Wimbledonu povzbudil, pomáhá jí trenér Pláteník

1 července, 2025

Postýlkov musí zaplatit zákazníkům za nedodaný nábytek, rozhodl soud

1 července, 2025

ÚOHS potvrdil vyloučení PVM z tendru na metro D, lze podat rozklad

1 července, 2025

Hrubý se jako druhý český golfista historie zúčastní turnaje PGA Tour

1 července, 2025

Povodí Moravy zvýšilo přes noc odtok z Nových Mlýnů, pod nimiž uhynuly tuny ryb

1 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Europoslanci schválili emisní normu, emisní limity už nejsou tak přísné
Svět

Europoslanci schválili emisní normu, emisní limity už nejsou tak přísné

PersonálPodle Personál13 března, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 13.03.2024 17:58

Štrasburk/Brusel (zpravodajové ČTK) – Europoslanci dnes schválili novou emisní normu Euro 7. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už ale nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy; mimo jiné i české automobilky tedy budou mít více času připravit se na nová pravidla. Nařízení nově zavádí opatření zaměřená na snížení emisí z pneumatik a brzd a na zvýšení životnosti baterií.

Cílem nařízení je podpořit přechod Evropské unie k emisně čisté mobilitě a zlepšit kvalitu ovzduší. Pro normu hlasovalo 297 europoslanců, proti jich bylo 190 a 37 se zdrželo. Aby předpis začal platit, musí ho ještě formálně schválit Rada EU složená z členských států.

Při vyjednávání o normě v takzvaných trialozích se podařilo dosáhnout kompromisu, v některých pozicích ustoupila Rada EU, v jiných zase Evropský parlament. Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni, kterou dnes obsahuje platná emisní norma Euro 6, a to včetně limitů testování, vyplývá z konečné verze předpisu.

Proti původnímu návrhu Evropské komise, i podle zástupců automobilového průmyslu nerealistické variantě Euro 7, se postavilo hned na začátku vyjednávání osm zemí. Česko vedlo koalici stejně smýšlejících států, ve které byly ještě Francie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko.

Platnost emisního nařízení Euro 7 měla podle původního návrhu Evropské komise přijít u osobních automobilů už v polovině roku 2025, pro nákladní vozidla o dva roky později. To řada unijních zemí považovala za nereálné. Automobilky si rovněž stěžovaly, že nebudou mít na přípravu změn dostatek času. Kompromis proto původní harmonogram prodloužil. Nyní počítá se zavedením opatření 2,5 roku od vstupu normy v platnost u nových modelů osobních vozidel a 3,5 roku u stávajících modelů. U nákladních aut to má být čtyři roky, respektive pět let. Tyto lhůty umožní automobilkám připravit se na nové požadavky.

„Pokud jde o spalovací motory, tam se v rovině emisí v zásadě nic měnit nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výjimkou, a to je filtr pevných částic, ale ten stojí deset eur, tedy 250 korun, což není drama,“ uvedl k osobním a užitkovým vozům již dříve zpravodaj normy v Evropském parlamentu Alexandr Vondra (ODS). Emisní limity pro nákladní automobily jsou sice mírně přísnější (zejména pokud jde o dusíkaté emise), nicméně pro výrobce stále technologicky dosažitelné. Euro 7 nahradí nařízení Euro 6 (pro osobní automobily, dodávky a lehká vozidla) a Euro VI (pro nákladní automobily a těžká nákladní vozidla), a to jediným právním aktem, který se vztahuje na oba druhy vozidel.

Nově pak norma zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd. Emise pevných částic, které vznikají otěrem pneumatik o vozovku a brzdových destiček o kotouče, dosud upravovány nebyly. Nová norma stanovuje limit tří mg/km pro čistě elektrická vozidla, sedm mg/km pro většinu spalovacích motorů a hybridní elektrická vozidla a jedenáct mg/km pro velké dodávky.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Na dotacích Muskovi by se dalo ušetřit, nechal se slyšet Trump

Tři mrtvé a 12 raněných si vyžádaly ruské útoky, uvedly ukrajinské úřady

Trump uvedl, že Íránu po bombardování nic nenabízí ani s ním nejedná

V Berlíně hořela výšková budova, zranění při požáru nikdo neutrpěl

Na jihu Evropy teploty šplhaly ke 40 stupňům, rekordním vedrem začal Wimbledon

Rusko ovládá celou Luhanskou oblast, tvrdí Moskvou dosazený šéf okupační správy

Rusko platí mladé Ukrajince, aby nevědomky odpalovali bomby, tvrdí SBU

Britská policie po 58 letech usvědčila muže z vraždy a znásilnění, je mu 92 let

Mezi Moskvou a Baku stoupá napětí po smrti Ázerbájdžánců při zatýkání v Rusku

Tipy Redaktorů

Postýlkov musí zaplatit zákazníkům za nedodaný nábytek, rozhodl soud

1 července, 2025

ÚOHS potvrdil vyloučení PVM z tendru na metro D, lze podat rozklad

1 července, 2025

Hrubý se jako druhý český golfista historie zúčastní turnaje PGA Tour

1 července, 2025

Povodí Moravy zvýšilo přes noc odtok z Nových Mlýnů, pod nimiž uhynuly tuny ryb

1 července, 2025

Vládní dluh v 1. čtvrtletí meziročně stoupl o 202 mld. na 3,54 bilionu Kč

1 července, 2025

Poslední Zprávy

Dopravní nehody v ČR mají za půlrok 182 obětí, proti loňsku o 22 méně

1 července, 2025

Na dotacích Muskovi by se dalo ušetřit, nechal se slyšet Trump

1 července, 2025

Majitelé fotovoltaik musí mít smlouvu na odchylku, jinak hrozí pokuta

1 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.