Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Festival Krumlov odstartoval s barokními tanečníky na vodě a ohňostrojem

12 července, 2025

Brankář Škarek podepsal smlouvu se San Jose

12 července, 2025

Karlovarský festival dnes končí, cenu převezmou Skarsgaard a Brožek

12 července, 2025

Lavrov přistál v Severní Koreji, zahájil plánovanou třídenní návštěvu

12 července, 2025

České volejbalistky porazily v Lize národů mistryně Evropy Turkyně

11 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » NKÚ: Rychlejší výstavbě dopravní infrastruktury bránilo složité řízení
Ekonomika

NKÚ: Rychlejší výstavbě dopravní infrastruktury bránilo složité řízení

PersonálPodle Personál2 dubna, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktualizace: 2.04.2024 11:55

Praha – Rychlejší výstavbě klíčové dopravní infrastruktury loni bránilo administrativně složité stavební i územní řízení. Bránily tomu i chyby v přípravě projektů. Vedlo to ke zpožďování výstavby silnic, dálnic, železnic a dalších dopravních staveb. Pro dobudování infrastruktury je proto hlavní tyto překážky odstranit. Uvedl to Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své výroční zprávě za loňský rok. Parlament loni schválil proměnu liniového zákona na zákon o urychlení výstavby strategické infrastruktury a vedle dopravních staveb rozšířil jeho záběr třeba i na stavby pro energetickou bezpečnost. Nejvýznamnější stavby dálniční, železniční a vodní dopravní infrastruktury mají podle tohoto zákona získat stavební povolení do čtyř let.

„Výsledky kontrol NKÚ dlouhodobě poukazují na nedostatky od přípravné fáze až po ukončení stavebních prací. Jedná se o chyby v předkládané dokumentaci, neúplné podklady, nedodržování harmonogramů, množství závad u již ukončených stavebních prací, nedostatečně zdokumentované podklady či liknavost při řešení reklamací,“ uvedl úřad. Doporučuje zkrátit dobu přípravy projektů, zaměřit se na prioritní stavby a zajistit, aby vznikaly v souladu s plány. „Jen tak se podaří zajistit, aby dopravní infrastruktura v České republice odpovídala potřebám společnosti,“ sdělili kontroloři.

Úřad jako příklad uvedl, že modernizace dálnice D1 není hotová a ani loni neexistoval souhrnný časový a finanční plán projektů potřebných pro její dokončení. Ředitelství silnic a dálnic na její modernizaci do poloviny roku 2022 vynaložilo 28,1 miliardy korun. „Na opravených úsecích přesto zůstávají mosty i nadjezdy ve stavu ohrožujícím bezpečnost dopravy, není dokončena modernizace některých odpočívek a chybí parkovací místa pro kamiony,“ napsal úřad.

Ministerstvo dopravy i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se loni proti tomuto zjištění ohradily. Uvedly, že navzdory výtkám NKÚ modernizace D1 zvýšila bezpečnost a komfort uživatelů. Některé mosty a odpočívky se ještě podle obou úřadů opraví, práce ale často brzdí nejasné vlastnictví či soudní spory. Některé závěry podle loňského vyjádření ŘSD neodpovídají skutečnosti. NKÚ ve výroční zprávě dodal, že ministerstvo na základě kontroly kromě jiného uložilo ŘSD zpracovat do května aktuální přehled o stavu mostů a nadjezdů na dálnici D1 a harmonogram dokončení jejich oprav a rekonstrukcí.

Výroční zpráva úřadu se zmiňuje i o výstavbě dálnice D35. V její přípravě a výstavbě podle úřadu neplnilo ministerstvo ani ŘSD koncepční záměry výstavby, termíny z harmonogramu se nepodařilo dodržet a stavba se zpožďovala hlavně kvůli dlouhému majetkoprávnímu vypořádání nebo kvůli neúplným podkladům ŘSD pro územní řízení. Průtahy také stavbu prodražovaly.

Ministerstvo dopravy loni v reakci na prověrku uvedlo, že se snaží výstavbu urychlit. Letos má začít stavba šesti úseků a v roce 2025 se rozestaví zbytek dálnice. Hotová má být podle ministerstva v roce 2029. Premiér Petr Fiala (ODS) letos v březnu řekl, že do konce roku by mělo být na D35 rozestavěno 64 kilometrů. V dubnu má začít stavba 7,6 kilometru dlouhého úseku mezi Džbánovem a Litomyšlí v Pardubickém kraji.

Kontrolní úřad uvedl, že celková délka dálnic by měla po jejich dokončení dosáhnout zhruba 2073 kilometrů. Aktuálně je podle evidence ŘSD v provozu 1386 kilometrů dálnic.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Volkswagen a SAIC ukončily výrobu v čínském závodě, kde se vyrábějí i vozy Škoda

Koruna v pátek mírně oslabila k euru i dolaru, klesala také burza

Český výbor tiskového institutu odsuzuje útoky na novinářku Apolenu Rychlíkovou

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118.000 dolarů

Extrémní elektrický Renault 5 Turbo je z poloviny vyprodaný

Těžba hnědého uhlí v dole Bílina skončí v roce 2033

Cena bitcoinu překonala 116.000 dolarů, píše Reuters

Vodíková auta můžou být ekologičtější než bateriové elektromobily

EK představila nový kodex pro AI, zabývá se autorskými právy nebo bezpečností

Tipy Redaktorů

Brankář Škarek podepsal smlouvu se San Jose

12 července, 2025

Karlovarský festival dnes končí, cenu převezmou Skarsgaard a Brožek

12 července, 2025

Lavrov přistál v Severní Koreji, zahájil plánovanou třídenní návštěvu

12 července, 2025

České volejbalistky porazily v Lize národů mistryně Evropy Turkyně

11 července, 2025

Záplavy v Texasu si podle Trumpa vyžádaly nejméně 135 životů

11 července, 2025

Poslední Zprávy

O titul na Wimbledonu se střetnou Sinner s Alcarazem, Siniaková v deblu dohrála

11 července, 2025

Výškař Štefela si na Diamantové lize v Monaku vyskákal stříbro

11 července, 2025

Salač byl v tréninku Moto2 na Sachsenringu sedmý

11 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.