Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy
AfD čelí v Durynsku obvinění, že pracuje v zájmu Ruska

AfD čelí v Durynsku obvinění, že pracuje v zájmu Ruska

22 října, 2025
Mezi manažery z autoprůmyslu panuje optimismus, vyplývá ze studie KPMG

Mezi manažery z autoprůmyslu panuje optimismus, vyplývá ze studie KPMG

22 října, 2025
Basketbalistky USK nastoupí v EL v hale dosud neúspěšné Gdyně

Basketbalistky USK nastoupí v EL v hale dosud neúspěšné Gdyně

22 října, 2025
Rajchl chce po odsouzení učitelky změnu zákona o popírání genocidia

Rajchl chce po odsouzení učitelky změnu zákona o popírání genocidia

22 října, 2025
Summit Trumpa a Putina v brzké době asi nebude, Trump nechce zbytečnou schůzku

Summit Trumpa a Putina v brzké době asi nebude, Trump nechce zbytečnou schůzku

22 října, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Odsunutí konce výroby spalovacích motorů nemusí být v zájmu Škody Auto
Ekonomika

Odsunutí konce výroby spalovacích motorů nemusí být v zájmu Škody Auto

PersonálPodle Personál22 října, 2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram
Odsunutí konce výroby spalovacích motorů nemusí být v zájmu Škody Auto

Komerční prezentace Aktual.: 22.10.2025 13:21

Brno – Případný odsun termínu ukončení výroby aut se spalovacími motory za rok 2035 nemusí být v zájmu automobilky Škoda Auto. Na konferenci o vývoji automobilového průmyslu to dnes v Brně řekl vedoucí řízení značky ve Škodě Auto Jan Hoffman. Firma podle něj dělá všechno pro to, aby dokázala vyrábět konkurenceschopná hybridní a elektrická auta. Pokud bude konec spalovacích motorů nejasný, je třeba se chystat na víc scénářů a peníze na investice mohou chybět, uvedl Hoffman.

Při jasném ukončení výroby spalovacích motorů by automobilky mohly investovat převážně do vývoje elektrických a hybridních pohonů. Takto musejí mít investice i na vývoj spalovacích motorů a do modernizace výroby aut s těmito pohony. Tento stav potrvá nejméně deset let.

Kromě legislativních tlaků čelí Škoda i tlakům technologickým a konkurenčním. „Technologické tlaky nabírají na intenzitě,“ uvedl Hoffman. Zmínil například vysokotlaké lití velkých dílů, které v sobě integrují díly dosud vyráběné samostatně. Prosazují se také modulární systémy na výrobní lince.

Konkurenční tlak přichází především od americké Tesly a čínských výrobců. Čínský export totiž v posledních čtyřech letech začal rychle růst. „Čína zatím využívá pouze půlku výrobních kapacit a chce uplatnit i tu druhou půlku,“ řekl Hoffman.

U elektromobility je podle něj klíčový vývoj baterie. Zatímco v případě konvenčního pohonu a převodovky má Škoda pod kontrolou kompletní řetězec dodavatelů, u baterky to tak není. „Vše je v rukou asijských dodavatelů a řetězců. Půlku baterií dnes kupujeme z Číny, druhou půlku se snažíme dodat z naší výroby. Ovšem technologie na výrobu baterií jsou také z Číny,“ řekl Hoffman. Zdůraznil, že podstatným úkolem pro dalších pět let je snížit cenu baterií o 45 procent na jednu kilowatthodinu. „Jinak nedokážeme udělat produkt, který si budou lidé chtít koupit,“ dodal.

Čína je dnes podle Hoffmana zemí, kde se automobilky pokouší sbírat inovace. Zmínil digitalizaci výroby včetně maximálního používání digitálních prvků jednotlivými pracovníky. „Nikdo u nich (v Číně) neřeší GDPR, používání soukromých telefonů v práci. Nám legislativa brání například v nasazení kamer na výrobních linkách,“ řekl Hoffman.

I když je Čína obrovskou a rostoucí konkurencí pro evropské výrobce, nemá podle něj cenu dělat z Evropy pevnost, která se v automobilovém průmyslu před světem uzavře. Evropská unie by ale mohla udělat některá opatření, která by pozici evropských výrobců zlepšily. „Naši dealeři však jednoznačně pocítí, jak Čína bude zaplavovat trh v Evropě,“ řekl Hoffman.

Osobní auta v Česku vyrábí kromě Škody Auto také automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). V červnu firma oznámila, že od letošního roku bude vyrábět pouze hybridní vozy. V Nošovicích na Frýdecko-Místecku je jediný výrobní závod automobily Hyundai v Evropské unii. Tento týden mluvčí firmy potvrdil, že závod bude mít příští týden další tři celodenní odstávky výroby, letos poněkolikáté. Důvodem je nižší poptávku po autech.

 

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Mezi manažery z autoprůmyslu panuje optimismus, vyplývá ze studie KPMG

Mezi manažery z autoprůmyslu panuje optimismus, vyplývá ze studie KPMG

Pardubice mají nové letouny Zlín, sloužit budou k výcviku armádních pilotů

Pardubice mají nové letouny Zlín, sloužit budou k výcviku armádních pilotů

BMW předvedlo první elektrický model Nové třídy

BMW předvedlo první elektrický model Nové třídy

UniCredit Bank v ČR a SR letos stoupl čistý zisk o 2,2 pct na 8,6 mld Kč

UniCredit Bank v ČR a SR letos stoupl čistý zisk o 2,2 pct na 8,6 mld Kč

ANO, SPD i Motoristé chtějí investice do dálnic, na železnici se neshodují

ANO, SPD i Motoristé chtějí investice do dálnic, na železnici se neshodují

SZ: PPF si na odkup podílu od Kellnera ml. půjčí více než 18 miliard korun

SZ: PPF si na odkup podílu od Kellnera ml. půjčí více než 18 miliard korun

Index: Prostředí k podnikání se zlepšilo, ČR se v EU posunula o tři místa

Index: Prostředí k podnikání se zlepšilo, ČR se v EU posunula o tři místa

Analýza: Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

Analýza: Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

Seat nebude mít elektromobil ještě minimálně čtyři roky

Seat nebude mít elektromobil ještě minimálně čtyři roky

Tipy Redaktorů

Mezi manažery z autoprůmyslu panuje optimismus, vyplývá ze studie KPMG

Mezi manažery z autoprůmyslu panuje optimismus, vyplývá ze studie KPMG

22 října, 2025
Basketbalistky USK nastoupí v EL v hale dosud neúspěšné Gdyně

Basketbalistky USK nastoupí v EL v hale dosud neúspěšné Gdyně

22 října, 2025
Rajchl chce po odsouzení učitelky změnu zákona o popírání genocidia

Rajchl chce po odsouzení učitelky změnu zákona o popírání genocidia

22 října, 2025
Summit Trumpa a Putina v brzké době asi nebude, Trump nechce zbytečnou schůzku

Summit Trumpa a Putina v brzké době asi nebude, Trump nechce zbytečnou schůzku

22 října, 2025
Pardubice mají nové letouny Zlín, sloužit budou k výcviku armádních pilotů

Pardubice mají nové letouny Zlín, sloužit budou k výcviku armádních pilotů

22 října, 2025

Poslední Zprávy

Amundi prodal pražské Forum Karlín a hotel Ibis firmě Patria, jež spadá pod ČSOB

Amundi prodal pražské Forum Karlín a hotel Ibis firmě Patria, jež spadá pod ČSOB

22 října, 2025
Českou fotbalovou reprezentaci povede v listopadu dosavadní asistent Köstl

Českou fotbalovou reprezentaci povede v listopadu dosavadní asistent Köstl

22 října, 2025
Rektorem ČVUT bude Michal Pěchouček, zvolil ho akademický senát

Rektorem ČVUT bude Michal Pěchouček, zvolil ho akademický senát

22 října, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.