Aktualizace: 12.02.2024 09:55
La Vegas (USA) – Cena půlminutového reklamního spotu na letošním finále ligy amerického fotbalu Super Bowl činila druhý rok za sebou rekordních sedm milionů dolarů (více než 163 milionů Kč). Super Bowl je největší reklamní scénou, kde se firmy přetahují o omezený počet spotů, aby se jejich produkty dostaly do povědomí milionů spotřebitelů.
Tržby z reklamy, která se vysílá v pevně stanoveném čase, sice klesají, firmy ale vědí, že není zaručenější příležitost oslovit více lidí než finále ligy amerického fotbalu. „Sport je pro inzerenty stále potěšením,“ konstatoval šéf společnosti Walt Disney Bob Iger.
Letos reklamní nabídce dominovaly balené potraviny, například Oreos, Pringles, Mountain Dew, Doritos nebo M&M´s. Z osobností se v klipech mimo jiné objevili Christopher Walken, Ben Affleck, Matt Damon, Tom Brady, Beyoncé, Jenna Ortegová, Arnold Scharzenegger nebo Jennifer Anistonová. Ubylo reklam na automobily, a ty, které se objevily, se zaměřily na elektromobily.
Druhou sezonu za sebou se na Super Bowlu objevil čínský internetový prodejce Temu. Nebývá přitom zvykem, aby si čas na finále americké ligy kupovala čínská společnost. Podle serveru CNBC to jen podtrhává razantnost, s jakou se společnost PDD Holdings, které Temu patří, dere na americký trh. Temu byla loni nejstahovanější aplikací v USA.
Titul v lize amerického fotbalu NFL obhájili Kansas City Chiefs. V Super Bowlu porazili San Francisco 25:22 po prodloužení, titul tím získali počtvrté v historii a potřetí za posledních pět let.