Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

USA schválily první zbraně pro Ukrajinu, za které zaplatí spojenci z NATO

16 září, 2025

Ceny v průmyslu v srpnu meziročně opět klesly, v zemědělství o 11,4% stouply

16 září, 2025

Představením na komíně začal v Jihlavě festival Fun Fatale

16 září, 2025

Budějovice přehrály Pardubice, Boleslav porazila Třinec

16 září, 2025

Za Fialou i Babišem na mítinky v Brně přišli hlavně jejich příznivci

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Spolek AutoMat chce přívětivější prostředí okolo magistrály v Praze 2
Česká

Spolek AutoMat chce přívětivější prostředí okolo magistrály v Praze 2

PersonálPodle Personál11 září, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 11.09.2024 11:38

Praha – Na potřebu uzpůsobit okolí magistrály v Praze více chodcům a cyklistům poukázali dnes na happeningu zástupci spolku AutoMat. Chtějí, aby přívětivější prostředí kolem dálničního tahu městem vzniklo při plánované rekonstrukci v části Prahy 2. Na dnešní akci mezi výstupem z metra směrem k Ječné ulici a přechodem pro chodce přes Sokolovskou, kudy magistrála vede, vystavili transparent s červeným nápisem „Dálnice do města nepatří“. Zájemcům vysvětlovali svou vizi a nabízeli k podepsání petici.

„Happeningem chceme upozornit na petici, kterou náš spolek inicioval, která má zajistit větší povědomí pražských občanů a do jisté míry zajistit tlak na politiky ve věci rozhodování, jak bude vypadat magistrála v této části města,“ řekl ČTK ředitel AutoMatu Martin Šotola. Plánovaná rekonstrukce podle Šotoly vychází z různých plánů a studií. „Byli bychom rádi, kdyby byly dodrženy v co největší míře ty části plánů, které zajišťují průchodnost pěším a sníží dopad emisní nebo hluku od automobilové dopravy,“ uvedl.

Podle Šotoly petici dosud podepsalo 750 lidí, cílem spolku je získat 1000 až 1500 podpisů, aby Rada hlavního města musela vzít obsah petice na vědomí. Šotola řekl, že reakce kolemjdoucích jsou spíše souhlasné s postojem spolku, a to zejména od lidí, kteří přes magistrálu chodí pravidelně. Spolek podle Šotoly nemá v úmyslu omezovat dopravu, ale spíše upravit infrastrukturu tak, aby jedno neomezovalo druhé.

Spolek poukázal na problematický interval na přechodu pro chodce na semaforech přes Sokolovskou ulici, který trvá devět vteřin. Šotola řekl, že krátký interval svým způsobem ilustruje problém a nepoměr mezi prostorem pro auta a chodce či kola, na který se spolek pokouší upozornit. Podle něj v daném místě přechází stejné množství lidí jako projíždí aut, až na to, že lidé mají vyhrazených devět vteřin, kdežto auta pro jízdu například 30 vteřin.

Loni pražští radní schválili trojici ideových studií na plánovanou rekonstrukci Severojižní magistrály. Pražský magistrát vybral koncem loňského roku projektanty na rekonstrukci magistrály na území Prahy 2. Podle AutoMatu je ale zadání na úpravu magistrály tak, aby byla přívětivější k chodcům, velmi vágní. Proto vytvořili petici. Mezi další změny, které rekonstrukce plánuje, patří například přechod před Fantovou budovou Hlavního nádraží, nové stromy a stání pro rychlé zastavení.

Aktivity spolku AutoMat podporují aktivní mobilitu zejména v Praze, například městskou cyklistiku. Spolek stojí za projektem s názvem Do práce na kole, což je třicetidenní květnová výzva, od níž se zapojuje až 25.000 lidí. „Zároveň se snažíme drobnými připomínkami nebo návrhy zlepšovat infrastrukturu především v Praze, ale i dalších městech,“ řekl Šotola.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Za Fialou i Babišem na mítinky v Brně přišli hlavně jejich příznivci

Analýza: Důvěru občanů ve vládu podkopávají finanční tíseň i korupční kauzy

Pavel přijal exprezidenta Izraele Rivlina, hovořili o situaci na Blízkém východě

Analytici: Poučením pro NATO je nutnost výrazně posílit protivzdušnou obranu

EU a především Španělsko letos zažívá nejhorší požáry v historii

Expertka: Odhadované náklady na obnovu území po povodních 2024 jsou 70 mld. Kč

Aktuálně: Prezident Pavel bude mít před volbami televizní projev, vyzve k účasti

Povodí Odry žádá o stavební povolení na přehradu v N. Heřminovech

Povodí Odry požádalo o vydání stavebního povolení na přehradu v N. Heřminovech

Tipy Redaktorů

Ceny v průmyslu v srpnu meziročně opět klesly, v zemědělství o 11,4% stouply

16 září, 2025

Představením na komíně začal v Jihlavě festival Fun Fatale

16 září, 2025

Budějovice přehrály Pardubice, Boleslav porazila Třinec

16 září, 2025

Za Fialou i Babišem na mítinky v Brně přišli hlavně jejich příznivci

16 září, 2025

Izrael podnikl další úder na jemenský přístav Hudajdá ovládaný povstalci

16 září, 2025

Poslední Zprávy

Sněmovní mediální výbor podpořil výroční zprávy ČT, ČRo a ČTK

16 září, 2025

Most na Výtoni se dočká opravy, autoři návrhu jeho nahrazení jsou zklamaní

16 září, 2025

Třetí místo za 231 cm je spíš sranda, ale dějiny se neptají, řekl Štefela

16 září, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.