Close Menu
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
Trendy

Hasiči zlikvidovali požár u muničního skladu na Litoměřicku, na místo se nemůže

4 července, 2025

Nehoda autobusu v Německu má 31 zraněných, Češi jsou v pořádku

4 července, 2025

Fiala: Kvůli výpadku elektřiny se v 16:00 sejde Ústřední krizový štáb

4 července, 2025

Tour de France nabídne další bitvu Pogačara s Vingegaardem, pojede i Bittner

4 července, 2025

Obchody, restaurace a další provozy v centru Prahy ochromil výpadek elektřiny

4 července, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
  • Domovská Stránka
  • Česká
  • Ekonomika
  • Sport
  • Svět
  • Tipy Redaktora
  • Tisková Zpráva
  • Krimi
  • Auto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Kultura
  • Mobil
  • Technet
  • Zábava
  • Ukrajinská Válka
  • Volby
Webové Příběhy Zpravodaj
Banai
Domovská Stránka » Stavbyvedoucí: Ražba stanice Pankrác na trase metra D je zhruba v polovině
Ekonomika

Stavbyvedoucí: Ražba stanice Pankrác na trase metra D je zhruba v polovině

PersonálPodle Personál13 prosince, 2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp LinkedIn Email Reddit Telegram

Komerční prezentace Aktual.: 13.12.2024 13:33

Praha – Ražba stanice metra Pankrác na lince D je zhruba v polovině. Pracovníci ze společnosti Subterra dosud vyrazili prostor pro obě budoucí nástupiště, zbývá prorazit místo, kudy budou jezdit soupravy metra. Na prohlídce staveniště to dnes novinářům řekl hlavní stavbyvedoucí Štefan Ivor. Stavba linky D z Pankráce do Písnice začala v roce 2022 úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který vyjde na 14,5 miliardy Kč. Na něj bude navazovat část z Olbrachtovy na Nové Dvory.

Součástí budovaného úseku jsou dvě stanice, Pankrác bude přestupní na linku C. Nebude mít nástupiště uprostřed, ale po stranách jako na Hlavním nádraží a ve stanici Vyšehrad. V současnosti jsou v podzemí vyražené chodby v místech, kde budou obě nástupiště. „Stanice Pankrác sestává z 11 výrubů a máme vyraženou zhruba polovinu,“ řekl ČTK Ivor. Ražby podle něj potrvají ještě zhruba rok.

Dělníkům zbývá prorazit masiv mezi nástupišti, kde budou jezdit soupravy metra. Pracují 25 metrů pod zemí, čtyři metry nad nimi jezdí soupravy metra C.

Většinu tzv. výrubů v této stanici stavbaři odstřelovali, protože podloží bylo z tvrdých hornin. Nyní pracují v části, kde je převážně břidlicové podloží. „To nám umožňuje požít k ražbě stroje, v tomto případě bagr,“ řekl Ivor.

Za stanicí dokončují obratový tunel, kam budou zajíždět vlaky, než bude linka prodloužena na náměstí Míru. Ve větší části už je dokončený finální betonový povrch tunelu, ve zbytku je připravená izolace a pracovníci dělají armatury. „Bednící vůz je za námi. Najede na určené místo, roztáhne se, provede bednění a postupně prostor plníme z obou stran betonem. Tak vznikne hladký povrch, který vidíte za námi,“ popsal Petr Chamra, koordinátor stavby.

Hotové jsou i tunely, kterými povedou eskalátory. Jsou tři. Přímé výstupy povedou k obchodnímu centru Arkády Pankrác a do budovy Gemini naproti Arkádám. Třetí tunel bude sloužit pro přestup na linku C. Ústí také před obchodním centrem ve stavební jámě, kde nyní dělníci budují přestupní chodby. Staveniště těsně sousedí s nástupištěm na lince C.

Kvůli hloubení stavební jámy museli stavbaři přeložit všechny inženýrské sítě, odpady i teplovod. „To nám trvalo téměř celý rok 2023,“ řekl hlavní stavbyvedoucí této části stavby Tomáš Jakoubek. „Když jsme si jámu takzvaně vyčistili, obnažili jsme tunely metra, které jsou budované jako hloubené, proto jsou hranaté,“ popsal. Oba tunely jsou rozepřené masivními ocelovými rozpěrami. Právě v prostoru mezi nimi povede chodba pro přestup na linku D.

Kvůli vybudování přestupu bude stanice metra Pankrác od 6. ledna 2025 uzavřená. Vlaky jí budou pouze projíždět. Zároveň dopravní podnik při té příležitosti nechá vyměnit eskalátory na nástupiště, opraví veřejné toalety a obchodní prostory.

Část ražeb je třeba dokončit i v budoucí stanici Olbrachtova., která bude také atypická. „Zatímco většina stanic je trojlodních, tedy dvě kolejiště a nástupiště, tak tato stanice bude pouze dvoulodní. Z metra vystoupíte na nástupiště, půjdete k eskalátorům a až u nich bude prostor, kudy budete moci přejít z jednoho nástupiště na druhé,“ uvedl Jiří Břichňáč, hlavní stavbyvedoucí ražené části metra.

Cestující by se podle původních plánů měli na lince D svézt v roce 2029. Je však pravděpodobné, že kvůli komplikacím s tendrem na druhou část stavby to bude později.

Podíl Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Čti dál

Fiala: Kvůli výpadku elektřiny se v 16:00 sejde Ústřední krizový štáb

Analytici: Blackout ukázal citlivost energetické soustavy

Část Česka je bez elektřiny, výpadek proudu postihl osm rozvoden

Prodej nových aut v Česku v pololetí vzrostl o 2,87 procenta na 122.639 vozů

O2: Čechům v Egyptě mohou při opakovaných cestách přestat fungovat mobily

Ve Francii pokračuje stávka dispečerů, pařížská letiště ruší 40 procent letů

Letos se podle odhadu ČSÚ sklidí podobně obilovin jako loni a více řepky

Ze 129 čínských značek elektromobilů jich do roku 2030 přežije 15, tvrdí analýza

Ryanair podle médií zvětší rozměry příručního zavazadla bez příplatku

Tipy Redaktorů

Nehoda autobusu v Německu má 31 zraněných, Češi jsou v pořádku

4 července, 2025

Fiala: Kvůli výpadku elektřiny se v 16:00 sejde Ústřední krizový štáb

4 července, 2025

Tour de France nabídne další bitvu Pogačara s Vingegaardem, pojede i Bittner

4 července, 2025

Obchody, restaurace a další provozy v centru Prahy ochromil výpadek elektřiny

4 července, 2025

Německo očekává, že Slovensko schválí nové protiruské sankce

4 července, 2025

Poslední Zprávy

Analytici: Blackout ukázal citlivost energetické soustavy

4 července, 2025

Opravený hrad Kámen bude příští rok po deseti letech hostit sraz řemenáčů

4 července, 2025

Jednání Bezpečnostní rady státu se v pondělí zúčastní prezident Pavel

4 července, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Banai. Všechna práva vyhrazena.
  • Zásady Ochrany Soukromí
  • Pravidla a Podmínky
  • Kontakt

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.